خانه  > slide, زندانیان  >  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه سی و یکم مردادماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان، فعال مدنی محبوس در زندان اوین در شعبه ۱۲۰۷ کیفری دو مجتمع قضایی شهید کچویی تهران برگزار شد. این پرونده با شکایت آمنه سادات ذبیح پور، بازجو خبرنگار صدا و سیما علیه وی گشوده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه سی و یکم مردادماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان، فعال مدنی محبوس در زندان اوین برگزار شد.

در جریان این جلسه که در شعبه ۱۲۰۷ کیفری دو مجتمع قضایی شهید کچویی تهران به صورت غیر علنی برگزار شد، خانم قلیان به همراه  امیر رئیسیان، وکیل مدافع خود در خصوص شکایت آمنه سادات ذبیح پور احمدی، بازجو خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی به دفاع از خود پرداخته است.

پیشتر امیر رئیسیان، وکیل مدافع وی اتهامات مطروحه علیه موکل خود را “تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب در فضای مجازی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی” عنوان کرده بود.

در مردادماه سال جاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان در مجتمع قضایی شهید کچویی تهران برگزار شده بود.

لازم به ذکر است، صدا و سیمای جمهوری اسلامی شب شنبه ۲۹ دی ماه ۹۷ با پخش گزارشی با عنوان “طراحی سوخته” به انتشار اوراق بازجویی تعدادی از دستگیرشدگان اعتراضات کارگری خوزستان و اعترافات تلویزیونی سپیده قلیان، اسماعیل بخشی، علی نجاتی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه و چند تن دیگر علیه خودشان پرداخت که در آن گفته بودند با گروه‌های مارکسیستی و برانداز در خارج از ایران ارتباط دارند.

سپیده قلیان پیش از پخش این مستند اعلام کرده بود که نیروهای وزارت اطلاعات و دیگر نیروهای امنیتی او را شکنجه کرده‌اند. قوه قضائیه و وزارت اطلاعات این اظهارات را رد کردند. وی ساعاتی بعد از این اظهارات مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

این فعال مدنی پیشتر در تاریخ بیست و چهارم اسفندماه ۱۴۰۱، ساعاتی پس از آزادی در مسیر تهران به دزفول توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و در تاریخ بیست و هشتم اسفندماه، به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

خانم قلیان اواسط اردیبهشت ماه سال جاری، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “توهین به رهبری” به دو سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده است. همچنین وی در باب مجازات تکمیلی به منع عضویت در گروه یا دستجات سیاسی و اجتماعی، منع استفاده از تلفن هوشمند و منع اقامت در استان تهران و استان های مجاور به مدت دو سال محکوم شده است. این حکم نهایتا در اواخر تیرماه سال جاری، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

سپیده قلیان پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید