خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت دوازده شهروند در اصفهان

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت دوازده شهروند در اصفهان

خبرگزاری هرانا – مریم پرنده، بهار سلیمانی، محمد ساسانی، مینا ندایی، روزبه دانا، مرجان بشتام، هدی صادقی، سما عموشاهی، مهشاد کشانی، محمدرضا قطبی زاده، عرفان میرکاظمی و امیر سالاری، شهروندان ساکن اصفهان علیرغم گذشت هجده روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان دستگرد، کانون اصلاح و تربیت، زندان دولت آباد و بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دوازده شهروند بازداشتی ساکن اصفهان، کماکان در زندان دستگرد، کانون اصلاح و تربیت، زندان دولت آباد و بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این شهروندان در خصوص نحوه بازداشت خانم پرنده به هرانا گفت: “مریم پرنده، مربی سنگ نوردی صبح روز بیستم تیرماه، توسط نیروهای امنیتی سر کلاس کوهنوردی در طبیعت بازداشت شده است.”

به گفته این منبع مطلع، حدودا پانزده نفر در روز مذکور در اصفهان بازداشت شدند. تاکنون از اسامی سه شهروند بازداشتی دیگر اطلاعی حاصل نشده است.

لازم به ذکر است، علیرغم پیگیری های مکرر خانواده این شهروندان از مراجع قضایی برای کسب اطلاع از سرنوشت فرزندانشان، مسئولین مربوطه از ارائه پاسخی شفاف در خصوص وضعیت پرونده آنها خودداری می کنند.

پیشتر یک منبع مطلع ضمن بیان اینکه بهار سلیمانی به کانون اصلاح و تربیت اصفهان منتقل شده، در رابطه با وضعیت جسمانی دو تن از بازداشت شدگان به هرانا گفته بود: “سما عموشاهی به بیماری سرطان و روزبه دانا به بیماری گوارشی مبتلا هستند. این افراد علیرغم مشکلات جسمانی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده اند.”

مریم پرنده، مینا ندایی، ۳۵ ساله و همسرش روزبه دانا، ۳۷ ساله، مرجان بشتام، ۴۲ ساله، هدی صادقی، سما عموشاهی، مهشاد کشانی، محمدرضا قطبی زاده، بهار سلیمانی، ۱۹ ساله، محمد ساسانی، ۴۲ ساله، عرفان میرکاظمی و امیر سالاری توسط نیروهای امنیتی در تاریخ بیستم تیرماه ۱۴۰۲، در اصفهان بازداشت شدند.

تعدادی از این شهروندان پس از بازداشت به زندان دستگرد اصفهان، شماری به کانون اصلاح و تربیت، زندان دولت آباد و بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شدند.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این افراد اطلاعی حاصل نشده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید