خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ گزارشی از آخرین وضعیت علی رضایی در زندان تهران بزرگ

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از آخرین وضعیت علی رضایی در زندان تهران بزرگ

خبرگزاری هرانا – علی رضایی، شهروند ساکن تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، علیرغم گذشت بیش از هفت ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی رضایی از بازداشت اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، علیرغم گذشت دویست و بیست و هشت روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ بسر میبرد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا اطلاع داد: “اخیرا پرونده آقای رضایی جهت رسیدگی به مجتمع قضایی شهید محلاتی ارسال شده است.”

تا زمان تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروند بازداشتی اطلاعی حاصل نشده است.

علی رضایی، شهروند ساکن تهران، پیشتر در تاریخ سیزدهم آذرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا به زندان تهران بزرگ انتقال یافت.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید