خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  تداوم بازداشت و بلاتکلیفی چهار شهروند معترض در اصفهان

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی چهار شهروند معترض در اصفهان

خبرگزاری هرانا – فاضل بهرامیان، داریوش صاعدی، مهران بهرامیان و یونس بهرامیان، شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در سمیرم، علیرغم گذشت بیش از شش ماه از زمان دستگیری، به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه های اطلاعات سپاه دولت آباد و اداره اطلاعات زندان دستگرد اصفهان بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فاضل بهرامیان، داریوش صاعدی، مهران بهرامیان و یونس بهرامیان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

فاضل بهرامیان، داریوش صاعدی، مهران بهرامیان و یونس بهرامیان در دی ماه ۱۴۰۱، از بابت پرونده ای مشترک بازداشت شدند. با گذشت بیش از شش ماه از زمان دستگیری، این چهار شهروند معترض از داشتن وکیل انتخابی و ملاقات با خانواده محروم مانده اند.

یک منبع نزدیک به خانواده یکی از این شهروندان به هرانا گفت: “بازداشت این شهروندان پس از شرکت در مراسم چهلم چند تن از جان باختگان اعتراضات به نام های از مراسم چهلم علی عباسی، مراد بهرامیان، مسلم هوشنگی و (نام کوچک نامشخص) آصفی صورت گرفته بود. آنها در رابطه با کشته شدن یکی از نیروهای امنیتی به نام محسن رضایی بازداشت شده اند. آنها هم اکنون در بازداشتگاه اطلاعات سپاه واقع در دولت آباد و بازداشتگاه «الف ط» متعلق به اداره اطلاعات در زندان دستگرد اصفهان بسر میبرند.”

این منبع مطلع افزود: “خانواده های این شهروندان، برای عدم اطلاع رسانی در خصوص وضعیت آنها توسط نهاد امنیتی تحت فشار هستند. نگهداری طولانی مدت این چهار معترض در بازداشتگاه های امنیتی، افزایش نگرانی خانواده های آنها را در پی داشته است.”

لازم به ذکر است، علی عباسی مراد بهرامیان مسلم هوشنگی و (نام نامشخص) آصفی در آبان ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری در سمیرم جان خود را از دست دادند.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید