خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  صدور قرار نظارت قضایی برای مصطفی جعفری، خبرنگار

صدور قرار نظارت قضایی برای مصطفی جعفری، خبرنگار

خبرگزاری هرانا – سید مصطفی جعفری، خبرنگار توسط شعبه دهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین با صدور قرار نظارت قضایی به مدت سه ماه مبنی بر ممنوعیت از هرگونه اشتغال به حرفه خبرنگاری و هفته‌ ای ۲ مرتبه حضور الزامی در اداره کتابخانه‌ های عمومی استان، مواجه شد. این پرونده در پی شکایت دادستان قزوین پس از انتشار ویدئو امتناع نماینده مجلس از دست دادن با وی توسط آقای جعفری برای این خبرنگار گشوده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید مصطفی جعفری، خبرنگار با صدور قرار نظارت قضایی مواجه شد.

روز شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲، سید جمال حسینی بازپرس شعبه دهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، از بابت اتهام “نشر اکاذیب در فضای مجازی”، علیه این خبرنگار قرار نظارت قضایی به مدت سه ماه مبنی بر “ممنوعیت از هرگونه اشتغال به حرفه خبرنگاری، هفته‌ ای ۲ مرتبه حضور در اداره کتابخانه‌ های عمومی استان قزوین برای مطالعه در خصوص سواد رسانه ای و اخلاق رسانه و ارائه گزارشات آن”، صادر کرد.

یک منبع آگاه از وضعیت پرونده آقای جعفری به هرانا گفت: “کیفرخواست پرونده این خبرنگار تاکنون صادر نشده است. همچنین آقای جعفری به قرار صادره توسط شعبه دهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین اعتراض کرده است.”

آقای جعفری در پی انتشار ویدئو امتناع نماینده مجلس از دست دادن با استاندار قزوین و اهانت این دو مقام مسئول به یکدیگر، به این مرجع قضایی احضار شد.

این پرونده در پی شکایت داستان قزوین پس از انتشار ویدیو مذکور برای این خبرنگار گشوده شد.

بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، این خبرنگار مدت‌ هاست که از حضور در جلسات استانداری و پوشش خبری خبر‌های این نهاد دولتی نیز منع شده است.

در واکنش به این موضوع، محمد رسول ملاحسنی، مدیر روابط عمومی استانداری قزوین، در گفتگویی با رویداد ۲۴ مدعی شد: “ایلنا رسانه مهمی نیست و به همین دلیل خبرنگار از نشست‌ ها حذف شده بود!”

سید مصطفی جعفری، خبرنگار خبرگزاری ایلنا و مدیر مسئول سایت خبری تیتر قزوین، متولد ۱۳۶۴، پیش از این نیز سابقه برخورد های قضایی را داشته است.

پلمب نمایشگاه قزوین توسط دادستان و واگذاری موقوفه حسینیه امینی‌ ها در شهر قزوین به یک دختر جوان نزدیک به ریاست سازمان اوقاف، از دیگر موضوعات خبری است که پیشتر این خبرنگار را از بابت اطلاع رسانی در خصوص موارد مذکور، با احضار به مراجع قضایی مواجه کرده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید