خانه  > slide, زنان, سایر گروهها  >  مسائل ناموسی منجر به خودکشی یک زن شد

مسائل ناموسی منجر به خودکشی یک زن شد

خبرگزاری هرانا – یک زن جوان در شهرستان دلفان که همراه با دوست پسر خود در خیابان بازداشت و نهایتا آزاد شده بود، به دلیل ترس از بروز رفتارهای خشونت آمیز ناشی از “مسائل ناموسی” از جانب خانواده، از طریق بلعیدن قرص برنج دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک زن جوان در شهرستان دلفان دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.

هویت وی «فاطمه مرادی، ۲۳ ساله، اهل و ساکن روستای سنجاوی، واقع در شهرستان دلفان» عنوان شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “خانم مرادی با مردی رابطه دوستی داشت و زمانی که همراه هم در خیابان بودند، توسط پلیس بازداشت و نهایتا آزاد شد. این موضوع باعث شد که خانواده فاطمه به ارتباط او با مرد جوان پی ببرند. ساعاتی بعد فاطمه به دلیل ترس از عکس العمل خشونت آمیز نزدیکانش نسبت به این امر، دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد.”

به گفته این منبع مطلع، اقدام مذکور خانم مرادی “از طریق بلعیدن قرص برنج” صورت گرفته است.

بسیاری از زنان در صورت داشتن روابط خارج از ازدواج، توسط خانواده و بستگان خود به علت «ننگین کردن شرافت خانواده» مجازات می‌ شوند. اعمال این رفتارها گاها به وقوع جنایت های ناموسی و قتل زنان می انجامد؛ در برخی از مواقع نیز زنان به دلیل ترس از عکس العمل و رفتار خشونت آمیز خانواده، دست به خودکشی می زنند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید