خانه  > اندیشه و بیان  >  در راستای اجرای طرح “عفاف و حجاب”؛ ۳۰۱ شهروند بازداشت شدند

در راستای اجرای طرح “عفاف و حجاب”؛ ۳۰۱ شهروند بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – سخنگوی نیروی انتظامی از بازداشت سیصد و یک شهروند در راستای اجرای طرح “عفاف و حجاب” خبر داد. همچنین به گفته وی از تاریخ بیست و ششم فروردین سال جاری تاکنون بیش از ۹۹ هزار پیامک «کشف حجاب» در طرح ناظر یک برای صاحبان خودروها ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انتخاب، سیصد و یک شهروند در راستای اجرای طرح “عفاف و حجاب” بازداشت شدند.

سخنگوی نیروی انتظامی در این خصوص بیان کرد: “در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب، چهار طرح ناظر طراحی و به اجرا در آمده است.”

منتظرالمهدی در شرح جزییات این طرح ها گفت: “طرح ناظر یک مرتبط با تذکر و توقیف خودرویی است که در این طرح اگر خودرویی تخلف کشف حجاب داشته باشد بار اول پیامک با مضمون تذکر ارسال میشود که از تاریخ بیست و ششم فروردین سال جاری تاکنون تعداد ۹۹۱۱۷۶ مورد پیامک تذکر ارسال شده است. در صورت تکرار برای بار دوم پیامک با مضمون دستور توقیف سیستمی ارسال میشود که در همین مدت ۱۳۳۱۷۴ مورد توقیف سیستمی به متخلفان ابلاغ شده و برای بار سوم نیز پیامک با مضمون توقیف فیزیکی ارسال و سپس اجرا می شود که دو هزار مورد توقیف فیزیکی اجرا شده است. در نهایت در مرحله چهارم پرونده به صورت الکترونیکی به مرجع قضایی ارجاع داده میشود که تا کنون بیش از چهار هزار پرونده برای خاطیان به مراکز قضایی ارجاع داده شده است.”

وی در ادامه افزود: “طرح ناظر دو مرتبط با اماکن و اصناف است و متولی اجرای آن پلیس اماکن است که در این طرح تاکنون ۱۰۸۲۱۱ گزارش مبنی بر بروز تخلف در اماکن، مغازه، فروشگاه و… اخذ و ۳۰۱ نفر متخلف شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده اند. طرح ناظر سه نیز مرتبط با معابر عمومی است و متولی اجرای آن پلیس امنیت عمومی است. طرح ناظر چهار مرتبط با فضای مجازی است و متولی اجرای آن پلیس فتا است. در این خصوص تاکنون بیش از ده هزار متخلف در فضای مجازی شناسایی و به پلیس اطلاعات معرفی شده اند.”

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید