خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  به دلیل عدم رعایت “حجاب اجباری”؛ شقایق دهقان به ده روز حبس محکوم شد

به دلیل عدم رعایت “حجاب اجباری”؛ شقایق دهقان به ده روز حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – شقایق دهقان، بازیگر سینما و تلویزیون، توسط دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ارشاد تهران به ده روز حبس محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شقایق دهقان، بازیگر سینما و تلویزیون، به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که امروز سه شنبه شانزدهم خردادماه، توسط دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ارشاد تهران صادر شده، خانم دهقان از بابت اتهام “حضور در معابر عمومی بدون حجاب شرعی” به ده روز حبس تعزیری محکوم شده است که دادگاه مدت حبس را در راستای اجرای تکلیف قانونی با پرداخت مبلغ یک و نیم میلیون تومان جریمه نقدی جایگزین کرده است.

کاوه راد، وکیل خانم دهقان در رابطه با صدور حکم این بازیگر اعلام کرد: این پرونده که در پی شکایت پلیس امنیت عمومی از خانم دهقان گشوده شده، منجر به صدور رای فوق گردیده و با توجه به اینکه اتهام انتسابی در زمره جرایم درجه هشت قرار دارد، حکم صادره قطعی و غیرقابل تجدیدنظر است.

خانم دهقان در تاریخ بیست و سوم اردیبهشت ماه، در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران به دلیل «جریحه دار کردن عفت عمومی از طریق انتشار تصویر بدون حجاب در فضای مجازی» متهم و برای وی قرار کفالت صادر شده بود.

لازم به ذکر است، اخیرا علاوه بر خانم دهقان چندین بازیگر دیگر از جمله کتایون ریاحی، پانته آ بهرام و باران کوثری به دلایل مشابه با تشکیل پرونده قضایی روبرو شده اند.

به دنبال فشارهای مسئولان جمهوری اسلامی برای برخورد با زنان در خصوص رعایت “حجاب اجباری”، طی ماه های اخیر گزارشات متعددی از برخوردهای قضایی با شهروندان در این خصوص منتشر شده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید