خانه  > slide, اقلیت های ملی  >  بهنام شیخی به شهرستان مسجدسلیمان تبعید شد

بهنام شیخی به شهرستان مسجدسلیمان تبعید شد

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه دهم خرداد، بهنام شیخی سامانلو، فعال ترک (آذربایجانی)، جهت تحمل محکومیت دو سال تبعید خود راهی شهرستان مسجدسلیمان واقع در استان خوزستان شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه دهم خردادماه ۱۴۰۲، بهنام شیخی سامانلو جهت تحمل محکومیت دو سال تبعید خود به شهرستان مسجدسلیمان اعزام شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی در این خصوص به هرانا اطلاع داد: “پس از احضار آقای شیخی سامانلو به شعبه اجرای احکام دادسرا، از وی خواسته شده بود، جهت تحمل محکومیت دو سال اقامت اجباری در شهرستان مسجدسلیمان حاضر گردد.”

وی پیشتر طی ابلاغیه ای به شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان احضار شد.

در اسفندماه ۱۳۹۲، آقای شیخی سامانلو به همراه چند تن دیگر از فعالین صنفی به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در نسیم شهر تهران بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان زمان دادرسی آزاد شد.

وی در سال ۱۳۹۵ در مرحله بدوی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان از بابت اتهام “مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور” به ده سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر به دو سال حبس تعزیری و دو سال تبعید تقلیل یافت.

این فعال ترک (آذربایجانی) در تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۹ جهت تحمل مدت محکومیت خود توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

آقای شیخی نهایتا در مردادماه سال ۱۴۰۰ مادامی که در مرخصی بسر میبرد، از صدور حکم آزادی مشروط خود مطلع شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید