خانه  > اندیشه و بیان  >  زهرا و هدی توحیدی جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شدند

زهرا و هدی توحیدی جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شدند

خبرگزاری هرانا – زهرا توحیدی و هدی (زهره) توحیدی، دو روزنامه نگار امروز چهارشنبه دهم خردادماه، پس از مراجعه به دادسرای اوین بازداشت و جهت اجرای حکم یک سال حبس خود به زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شرق، امروز چهارشنبه دهم خردادماه ۱۴۰۲، زهرا توحیدی و هدی توحیدی به زندان اوین منتقل شدند.

در این گزارش آمده است: این روزنامه نگاران صبح امروز در پی احضار تلفنی با مراجعه به شعبه یک دادسرای اجرای احکام اوین، بازداشت و برای تحمل دوران محکومیت یک سال حبس خود به زندان اوین منتقل شدند.

زهرا توحیدی و هدی (زهره) توحیدی در تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در تاریخ ۲۶ آذرماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان آزاد شدند.

این دو خواهر روزنامه نگار پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام” هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید