خانه  > slide, اقلیت های دینی  >  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات چهار شهروند بهائی در تهران برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات چهار شهروند بهائی در تهران برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه دهم خرداد، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شادی شهیدزاده، منصور امینی، ولی الله قدمیان و عطاءالله ظفر، شهروندان بهائی در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه دهم خرداد ماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شادی شهیدزاده، منصور امینی، ولی الله قدمیان و عطاءالله ظفر، شهروندان بهائی برگزار شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروندان در خصوص نحوه برگزاری جلسه دادگاه به هرانا اطلاع داد: “امروز جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آنها در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری درحالی برگزار شد که بازجوها و ماموران امنیتی نیز در دادگاه حضور داشتند.”

این منبع در ادامه با بیان اینکه به خانواده های آنها اجازه حضور در جلسه دادگاه داده نشد، افزود: “همچنان دادگاه از پذیرش قرار وثیقه برای آزادی آنها ممانعت به عمل می آورند.”

شادی شهیدزاده، منصور امینی، ولی الله قدمیان و عطاءالله ظفر در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه امسال، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. پیشتر زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان تعیین شده بود.

هرانا اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، طی گزارشی به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی این شهروندان در بند ۲۰۹ زندان اوین پرداخته بود.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید