خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  علی آدینه زاده به دادسرای عمومی و انقلاب فاروج احضار شد

علی آدینه زاده به دادسرای عمومی و انقلاب فاروج احضار شد

خبرگزاری هرانا – علی آدینه زاده، پدر ابوالفضل آدینه زاده، نوجوان جانباخته در جریان اعتراضات سراسری اخیر، با دریافت ابلاغیه ای به شعبه یکم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فاروج احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی آدینه زاده، پدر ابوالفضل آدینه زاده، نوجوان جانباخته در جریان اعتراضات سراسری اخیر، احضار شد.

بر اساس ابلاغیه ای که اخیرا توسط شعبه یکم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فاروج به ریاست دادیار مرتضی آقائی پور صادر و به این شهروند ابلاغ شده است، از آقای آدینه زاده خواسته شده تا ظرف مدت پنج روز از زمان درج احضاریه در سامانه ابلاغ، جهت دفاع از اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی”، در این شعبه حاضر شود.

مرضیه آدینه زاده، فرزند وی، ضمن اظهار اینکه “چیزی که بارها و بارها بر آن تاکید داشتیم این بوده که با چنین اقداماتی نمیتوانید ما را از دادخواهی خونی که به ناحق ریختید، باز دارید”، عنوان کرد: “من و پدرم در اولین فرصت در روز پنجشنبه به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فاروج مراجعه خواهیم کرد.”

لازم به ذکر است، ابوالفضل آدینه زاده، نوجوان جانباخته در جریان اعتراضات سراسری اخیر در مشهد است که به گفته نزدیکان ابوالفضل، این نوجوان “در پی اصابت ۲۵ گلوله به شکم و سینه” جان خود را از دست داد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید