خانه  > slide, زندانیان  >  بستن به میله به مدت یک روز؛ سه زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفتند

بستن به میله به مدت یک روز؛ سه زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفتند

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه چهارم خرداد، میثم دهبان زاده، رضا نوروزی و مجید روشن نژاد، سه زندانی سیاسی محبوس در تیپ پنج زندان تهران بزرگ، توسط مسئولان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. از میان آنها آقای دهبان زاده، بعد از این رویداد به بند سه زندان تهران بزرگ منتقل و تا ظهر امروز با دستبند به یک میله بسته شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه چهارم خردادماه ۱۴۰۲، میثم دهبان زاده، رضا نوروزی و مجید روشن نژاد مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

عرفان کرم ویسی، وکیل مدافع این سه زندانی در این خصوص به هرانا گفت: “روز پنجشنبه چهارم خرداد، در پی عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ و بروز درگیری میان زندانیان این بند، آقایان دهبان زاده، نوروزی و روشن نژاد با باتوم مورد ضرب و شتم شش تن از افسرنگهبان های زندان قرار گرفتند. در جریان این ضرب و شتم، آقای دهبان زاده به دلیل ضربات وارده به نواحی سر، دچار خونریزی شده و علیرغم جراحات وارده، پانسمانی برای سر میثم از سوی بهداری انجام نشده و صرفا دیشب یک عدد قرص بروفن به او داده شده است.”

آقای کرم ویسی افزود: “آقای دهبان زاده، بعد از این اتفاق به بند سه این زندان منتقل و تا ظهر امروز با دستبند به یک میله بسته شده بود.”

پیش از این نیز، در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه، رضا نوروزی توسط یکی از زندانیان متهم به جرائم خشن در بند ۴ این زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

هرانا پیشتر در گزارشی به آخرین وضعیت پرونده این سه زندانی پرداخت.

در تاریخ سیزدهم اردیبهشت ماه امسال، میثم دهبان زاده، رضا نوروزی و مجید روشن نژاد از زندان رجایی شهر کرج به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.

از میان آنها رضا نوروزی در اردیبهشت ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به مجموعا به ۱۰ سال حبس محکوم شد. در نهایت با تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ حبس در خصوص او قابل اجرا است.

آقای نوروزی در اوخر مرداد ماه سال ۱۴۰۱، در پی گشایش پرونده ای جدید توسط شعبه ۱۲۰۶ دادگاه عمومی و انقلاب کچویی از بابت اتهام “اخلال در نظم زندان” به پرداخت ۱۸ میلیون جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

رضا نوروزی متولد ۱۳۶۹، اهل شهرستان سراب، پدر دو پسر سه ساله و یک ساله است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید