خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  مسعود اسلامی نسب با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد

مسعود اسلامی نسب با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد

خبرگزاری هرانا – روز شنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه، مسعود اسلامی نسب (بختیاری) از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، مسعود اسلامی نسب (بختیاری) از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ از زندان اوین آزاد شد.

یک منبع مطلع ضمن اعلام این خبر به هرانا گفت: “در فروردین ماه سال جاری، پرونده مسعود جهت رسیدگی و بازبینی به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد که وی پس از آن تا نتیجه نهایی با تودیع وثیقه آزاد شده است.”

مسعود اسلامی نسب (بختیاری) پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی حوزان، از بابت اتهاماتی همچون “تخریب و تحریق اموال عمومی، اجتماع و تبانی، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه های مخالف نظام” مجموعا به هفت سال حبس تعزیری و چهار سال تبعید محکوم شد.

وی در جریان این جلسه از اتهام “حمل سلاح سرد ” تبرئه شد؛ اتهامی که در مرحله بدوی دادگاه با احتساب دیگر عناوین اتهامی وارده، به صدور حکم بیست و یک سال و شش ماه حبس برای وی منجر شده بود.

جلسه بدوی دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای اسلامی نسب پیشتر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران قاضی عموزاد برگزار شده بود.

مسعود اسلامی نسب در تاریخ بیست و سوم مهرماه سال گذشته در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲، بدون اطلاع قبلی از زندان تهران بزرگ به زندان اوین منتقل شد.

پیشتر یک منبع مطلع در رابطه با این شهروند بازداشتی به هرانا گفته بود: “آقای اسلامی نسب قریب به یک ماه از دوران بازداشت خود را در یکی از سلول های انفرادی زندان تهران بزرگ بسر برده است.”

همچنین گفته میشود که وی در دوران بازجویی “جهت اخذ اعترافات اجباری تحت فشار قرار گرفته” و نهایتا اتهام “محاربه از طریق ضرب و جرح مامور نیروی انتظامی” بر علیه وی طرح میشود؛ اتهامی که در جلسه بدوی دادگاه، در پی اظهارات مامور مجروح شده مبنی بر عدم نقش داشتن آقای اسلامی نسبت در ضرب و جرح وی، از آن تبرئه شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید