خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  عدم تفکیک جرائم؛ تداوم بازداشت سارا ناصری در زندان وکیل آباد مشهد

عدم تفکیک جرائم؛ تداوم بازداشت سارا ناصری در زندان وکیل آباد مشهد

خبرگزاری هرانا – سارا ناصری، شهروند ساکن مشهد و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در بند عمومی زندان وکیل آباد مشهد در بازداشت بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سارا ناصری، شهروند ساکن مشهد کماکان در زندان وکیل آباد مشهد در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “وی چندی پیش بدون رعایت اصل تفکیک جرائم توسط مسئولان زندان از بند ۵ نسوان که مربوط به زندانیان عقیدتی است، به بند جرایم عمومی منتقل شد. علیرغم گذشت پنج ماه و نیم از زمان دستگیری، وی کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر میبرد.”

پرونده این شهروند با اتهام تبلیغ علیه نظام در شعبه ۹۰۴ دادسرای مشهد در حال رسیدگی است.

سارا (مرضیه) ناصری، شهروند ۴۱ ساله ساکن مشهد، در تاریخ پانزدهم آذرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری در این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی پس از بیست روز از بازداشتگاه اطلاعات سپاه مشهد به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید