خانه  > کودکان  >  تداوم بازداشت و بلاتکلیفی دو نوجوان در زندان زاهدان

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی دو نوجوان در زندان زاهدان

خبرگزاری هرانا – بنیامین کوهکن و محمد (محمود) درویش نارویی، نوجوانان بازداشت شده در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، علیرغم گذشت بیش از چهار ماه از زمان دستگیری، کماکان در زندان زاهدان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، بنیامین کوهکن و محمد (محمود) درویش نارویی، دو معترض نوجوان کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “بنیامین و محمد حدود دو هفته پیش به دلایل نامعلومی به بند قرنطینه زندان زاهدان منتقل شدند، امری که باعث افزایش نگرانی خانواده ها و اطرافیان آنها شده است.”

بر اساس این گزارش، “این دو نوجوان در مدت زمان بازداشت مورد برخوردهای خشونت آمیز جهت اخذ اعترافات اجباری قرار گرفته اند.”

لازم به ذکر است، پیشتر خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران ویدئویی از اعترافات اجباری بنیامین کوهکن را منتشر کرد و مدعی شد که وی از عاملان «تیراندازی به سوی خودروهای گشت انتظامی» در زاهدان بوده است.

بنیامین کوهکن و محمود درویش نارویی در تاریخ سیزدهم دی ماه سال گذشته در ارتباط با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این افراد اطلاعی حاصل نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید