خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  محمد غلام زاده به منع موقت از تحصیل محکوم شد

محمد غلام زاده به منع موقت از تحصیل محکوم شد

خبرگزاری هرانا – محمد غلام زاده (آبتین بهرنگ)، دانشجوی دکتری جامعه شناسی دانشگاه تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط کمیته انضباطی این دانشگاه به دو ترم تعلیق از تحصیل محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد غلام زاده (آبتین بهرنگ)، دانشجوی دکتری جامعه شناسی دانشگاه تهران به منع از تحصیل محکوم شد.

بر اساس این حکم که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه، توسط کمیته انضباطی دانشگاه تهران صادر و به آقای غلام زاده ابلاغ شده، وی از بابت اتهامات “ایجاد بلوا و آشوب و عدم رعایت شئونات اسلامی” به منع موقت از تحصیل به مدت دو نیم سال با احتساب سنوات (نیمسال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به صورت تعلیقی و نیم سال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به صورت قطعی) محکوم شده است.

به گفته یک منبع مطلع، اتهام “عدم رعایت شئونات اسلامی” آقای غلام زاده در این حکم به دلیل نوع پوشش وی در محیط دانشگاه عنوان شده است.

لازم به ذکر است، این دانشجو از ابتدای ترم بهمن ماه سال گذشته به دستور حراست دانشگاه از خوابگاه این دانشگاه اخراج شده بود.

محمد غلام زاده، روز شنبه ۲ مهرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و چندی بعد به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۱۹ بهمن ماه سال گذشته،پس از ۱۳۶ روز به دنبال صدور بخشنامه عفو از زندان آزاد شد.

این دانشجوی دکتری جامعه شناسی در اواخر آبان ماه ۱۴۰۱، در مرحله بدوی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی صلواتی از بابت اتهام اجتماع و تبانی از طریق شرکت در تجمعات دانشجویی” به ۵ سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوع‌الخروجی، ۲ سال منع فعالیت سیاسی و فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود. نهایتا این حکم در دی ماه همان سال، در دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۴ سال حبس کاهش یافته بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید