خانه  > اصناف  >  به دنبال اجرای طرح “عفاف و حجاب”؛ ۱۱۵ واحد صنفی در مناطق مختلف پلمب شدند

به دنبال اجرای طرح “عفاف و حجاب”؛ ۱۱۵ واحد صنفی در مناطق مختلف پلمب شدند

خبرگزاری هرانا – طی ده روز اخیر، ۲۸ واحد صنفی در گرگان به دلیل عدم رعایت حجاب توسط فروشندگان، پلمب شدند. همچنین از زمان اجرای طرح موسوم به “عفاف و حجاب”، ۸۷ واحد صنفی در استان آذربایجان غربی پلمب شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، ۲۸ واحد صنفی در گرگان به دلیل “عدم رعایت حجاب” پلمب شدند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به طرح موسوم به “عفاف و حجاب”، گفت: “در ۱۰ روز گذشته، تعداد ۱۹۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان گرگان توسط بازرسی اصناف مرکز استان انجام شده که در نتیجه آن ۱۱۴ مورد اخذ تعهد انجام شده و ۶۵ واحد تذکر نصب QR کد دریافت کرده اند و ۲۸ واحد هم به دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب توسط فروشنده، پلمب شده اند.”

در پی اجرای طرح “عفاف و حجاب”؛ ۸۷ واحد صنفی در آذربایجان غربی پلمب شدند

به گزارش ایلنا، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از پلمب ۸۷ واحد صنفی در این استان، از زمان اجرای طرح موسوم به “عفاف و حجاب” خبر داد.

وی در این باره گفت: “از ۲۶ فروردین ماه تا کنون یک هزار و ۸۵۱ فقره بازدید از واحد های صنفی صورت گرفته که یک هزار و ۳۷۶ واحد تذکر شفاهی و از ۳۸۸ واحد صنفی تعهد کتبی اخذ شده است.”

به گفته رحیم جهانبخش، “۵ هزار پیامک تذکر حجاب به رانندگان خودروها نیز ارسال شده است.”

پیشتر آقای جهانبخش از پلمب هشتاد واحد صنفی در این استان و ارسال بیش از دو هزار پیامک تذکر حجاب برای سرنشینان خودرو به دلیل “عدم رعایت حجاب”، خبر داده بود.

پیش از این فرمانده کل انتظامی کشور از اجرای طرح “برخورد با بی حجابی” از روز شنبه ۲۶ فروردین خبر داده بود. احمدرضا رادان، “توقیف خودرو، پلمب واحد صنفی و معرفی شهروندان به محاکم قضایی” را از جمله مواردی عنوان کرد که در برخورد با عدم رعایت “حجاب اجباری” اجرا خواهد شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید