خانه  > کارگران  >  در سایه فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت سه کارگر در شهرهای مختلف

در سایه فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت سه کارگر در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، سه کارگر در شهرهای رشت، کرج و سرباز حین انجام کار دچار حادثه شدند. در این حوادث یک کارگر دچار مصدومیت شد و دو کارگر نیز دیگر جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما، یک کارگر ساختمانی در رشت، طی حادثه ای در حین انجام دچار مصدومیت شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان در این رابطه گفت: “در پی سقوط یک کارگر ساختمانی از سقف یک ساختمان پنج طبقه نیمه کاره به طبقه پنجم و صدمات متعدد از جمله به سر و سینه، نیرو‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شد.”

جمشید محمدی افزود : “کارگر مصدوم شده پس از انجام اقدامات پیش‌ بیمارستانی، به کمک نیرو‌های آتش‌ نشانی و با استفاده از تجهیزات به صورت ایمن به طبقه همکف منتقل و به بیمارستان پورسینا این شهر انتقال داده شد.”

مرگ یک کارگر در محمدشهر کرج

به گزارش ایلنا، یک کارگر ساختمانی در حین انجام کار در کرج جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، “در یک ساختمان در حال احداث در محمدشهر کرج واقع در استان البرز، یک کارگر با استفاده از دستگاه بالابر مشغول حمل بار بود که به یکباره سیم بالابر پاره و کارگر به همراه بالابر از ارتفاع طبقه چهارم به طبقات منفی سقوط کرد.”

در این گزارش بدون اشاره به هویت این کارگر آمده است: “پس از انجام معاینات اولیه از سوی امدادگران اورژانس، مشخص شد این کارگر ۲۴ ساله در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده است.”

مرگ یک کارگر در شهرستان سرباز

به گزارش حال وش، یک کارگر مقنی در حین انجام کار در شهرستان سرباز جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، “این کارگر تبعه افغانستان حین انجام کار بر اثر ریزش چاه جان خود را از دست داده است. جسد این کارگر توسط مردم منطقه از چاه خارج شده است.”

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید