خانه  > کارگران  >  فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت چهار کارگر در قزوین و یزد

فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت چهار کارگر در قزوین و یزد

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، چهار کارگر در یزد و قزوین در حین کار دچار حادثه شدند. طی این حوادث، سه کارگر جان خود را از دست داده و یک کارگر دچار مصدومیت شد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، روز چهارشنبه شانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۲، سه کارگر در قزوین جان خود را از دست دادند.

این حادثه در نیروگاه شهید رجایی قزوین در نزدیکی روستای کوندج رخ داده که در نتیجه آن سه کارگر حین لایروبی چاه فاضلاب بر اثر گازگرفتگی دچار حادثه شدند.

در این گزارش به نقل از یکی از کارگران آمده است: “بر اساس گفته‌ های شاهدان عینی، این حادثه هنگامی رخ داده است که یک نفر از کارگران به نام ارسلان فاریابی که برای نظافت به داخل چاه فاضلاب به عمق پنج تا شش متر برای پاکسازی رفته بود، به دلیل استشمام گاز سمی ناشی از فاضلاب دچار گازگرفتگی می‌شود. همکار وی به نام علی سبزپوش که خارج از چاه بود با مشاهده این اتفاق سریعا برای نجات وی اقدام کرده و وارد چاه میشود که متاسفانه او نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی بیهوش می‌شود. در نهایت با ورود مسئولان ایمنی نیروگاه یک نفر دیگر بنام محمد رضایی با جرثقیل برای نجات این دو کارگر وارد چاه میشود که او نیز بر اثر گاز گرفتگی بیهوش شده اما با اقدام به موقع همکارانش وی از مرگ حتمی نجات می‌ یابد اما دو کارگر اول در نهایت جان خود را از دست می‌ دهند.”

علی سبزپوش دارای هجده سال سابقه کار و ارسلان فاریابی دارای بیست سال سابقه کار بود.

مرگ یک کارگر در یزد

به گزارش حال وش، روز چهارشنبه شانزدهم فروردین ماه، یک کارگر در یزد در حین کار جان خود را از دست داد.

هویت وی، “مسعود ریگی نصرویی، نوزده ساله فرزند عبدالباکی ساکن زابل” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، آقای نصرویی به دلیل سقوط از داربست طبقه چهارم ساختمان، جان خود را از دست داده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید