خانه  > slide, اقلیت های دینی, زندانیان  >  مخالفت با درخواست مرخصی پیام ولی، جهت حضور در مراسم خاکسپاری مادرش

مخالفت با درخواست مرخصی پیام ولی، جهت حضور در مراسم خاکسپاری مادرش

خبرگزاری هرانا – درخواست مرخصی کوتاه مدت پیام ولی، شهروند بهائی محبوس در زندان قزلحصار کرج جهت حضور در مراسم خاکسپاری مادرش با مخالفت مسئولین مربوطه رو به رو شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، درخواست مرخصی کوتاه مدت پیام ولی، شهروند بهائی، با مخالفت رو به رو شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی در این خصوص به هرانا گفت: “علیرغم پیگیری های خانواده و وکیل آقای ولی، برای برخورداری از مرخصی کوتاه مدت جهت حضور در مراسم خاکسپاری مادرش، قاضی سید موسی آصف الحسینی، با این درخواست مخالفت کرد.”

این شهروند بهائی پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به ریاست قاضی سید موسی آصف الحسینی، مجموعا به شانزده سال حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال اقامت اجباری در شهرستان یاسوج همراه با معرفی هفتگی خود به دادگاه انقلاب محکوم شد.

اوایل بهمن ماه سال گذشته، کیفرخواست پیام ولی توسط شعبه هفت دادسرای عمومی و انقلاب کرج صادر شد؛ وی به “تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه های معاند خارج از کشور” متهم شده بود.

وی پیشتر طی نامه ای سرگشاده اتهامات مطروحه علیه خود را “تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی، تبلیغ علیه شرع مقدس اسلام در فضای مجازی و تحریک و اغوا برای ایجاد اغتشاش در فضای مجازی” عنوان کرده بود.

پیام ولی، شهروند بهائی ساکن کرج، در تاریخ دوم مهرماه ۱۴۰۱، ضمن تفتیش منزل توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج و سپس به زندان قزلحصار این شهر انتقال داده شد.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید