خانه  > slide, زندانیان  >  گزارشی از آخرین وضعیت مهدی فتحی در زندان عادل آباد شیراز

گزارشی از آخرین وضعیت مهدی فتحی در زندان عادل آباد شیراز

خبرگزاری هرانا – مهدی فتحی، فعال صنفی معلمان محبوس در زندان عادل آباد شیراز، علیرغم ابتلا به بیماری نارسایی قلبی و فشار خون، از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی فتحی دوران محکومیت خود را در زندان‌ عادل آباد شیراز سپری میکند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی، در رابطه با آخرین وضعیت این زندانی به هرانا گفت: “آقای فتحی که از بیماری نارسایی قلبی و فشارخون رنج میبرد، از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.”

منبع مطلع افزود: “اخیرا مسئولان زندان علیرغم وعده پیشین مبنی بر موافقت با اعزام این زندانی به مرخصی، در لحظات آخر اعزام به دلایل نامشخصی از انجام این امر ممانعت به عمل آوردند. همچنین آقای فتحی طی چند هفته اخیر به صورت بسیار محدود امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده خود را داشته است.”

پیشتر هرانا طی گزارشی از قطع و عدم پرداخت حقوق ماهیانه مهدی فتحی خبر داده بود.

آقای فتحی در اواسط اسفندماه سال ۱۴۰۰، در مرحله بدوی دادگاه از بابت اتهاماتی از جمله “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی” به ۱۲ سال حبس، دو سال تبعید به گرمسار، دو سال ممنوع‌ الخروجی و دو سال ابطال گذرنامه محکوم شد.

حکم صادره چندی بعد توسط دادگاه تجدیدنظر استان فارس، به ۸ سال حبس، ابطال گذرنامه و ممنوعیت خروج از کشور تقلیل یافت. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان در خصوص او قابل اجرا است.

این فعال صنفی در تاریخ ۱۸ خردادماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزلش واقع در روستای کردشول پاسارگاد بازداشت شد. وی چند روز بعد جهت تحمل حبس به بند ۱۴ زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

مهدی فتحی معلم تاریخ و فعال صنفی فرهنگیان، اهل روستای “کردشول” از توابع شهرستان پاسارگاد واقع در استان فارس است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید