خانه  > slide, سایر گروهها, کودکان  >  تکرار مسمومیت سریالی دانش آموزان در شهرهای مختلف

تکرار مسمومیت سریالی دانش آموزان در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – در ادامه مسمومیت سریالی دانش آموزان در مدارس کشور، ۳۹ تن از دانش آموزان در بخش شاندرمن ماسال، ۳۰ دانش‌آموز در قوچان، ۱۶ دانش آموز و یک معلم در نیشابور تعدادی از دانش آموزان در مدارس زاهدان، لارستان و سلماس دچار مسمومیت شدند. همچنین شمار دانش آموزان مسموم شده در استان خوزستان به بیش از هزار و صد تن افزایش پیدا کرد و جمعی از دانشجویان خوابگاه دخترانه‌ ای در مشهد نیز در پی مسمومیت راهی بیمارستان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، حبیب حی‌بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش تعداد دانش آموزان مسموم شده در استان خوزستان خبر داد.

وی روز جاری اظهار داشت که تاکنون “یک هزار و ۱۰۴ تن” در پی مسمومیت به بیمارستان های استان مراجعه کرده اند.

حی‌بر در تشریح جزئیات بیشتر در این رابطه عنوان کرد: “تعداد ۶۸۸ نفر ورودی بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور بودند که ۶۷۸ نفر ترخیص و ۱۰ نفر در حاضر در این بیمارستان‌ها بستری هستند.”

او ادامه داد: “از کل افراد مسموم شده نیز ۴۱۶ نفر ورودی بیمارستان‌های آبادان بودند که ۴۰۴ نفر پس از درمان سرپایی ترخیص شدند و ۱۲ نفر در بیمارستان بستری هستند.”

روز گذشته ۷۰۰ تن از دانش آموزان محصل در مدارس استان خوزستان، در پی مسمومیت ناشی از استنشاق “گاز سمی” راهی بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان شدند.

مسمومیت ۳۹ تن از دانش آموزان در بخش شاندرمن ماسال

به گزارش صدا و سیما، روز جاری فرماندار ماسال از مسمومیت ۳۹ تن از دانش آموزان مدرسه ای دخترانه در بخش شاندرمن این شهر خبر داد.

غلامرضا گیل چالانی گفت: ۱۹ نفر از این دانش آموزان به بیمارستان منتقل شدند. ۲۰ دانش آموز دیگر نیز پس از مداوای سرپایی در مدرسه ، به خانه رفتند.

بنابر ادعای فرماندار ماسال، حال عمومی دانش آموزان “رضایت بخش” است.

مسمومیت ۳۰ دانش‌آموز در قوچان

به گزارش انتخاب، صبح امروز دوشنبه ۱۵ اسفند، فرماندار شهرستان قوچان از مسمومیت ۳۰ دانش‌ آموز دبیرستان دخترانه عطار در این شهرستان  خبر داد.

عباسعلی صفایی افزود: “۱۸ نفر از این دانش‌ آموزان که حال مساعدی نداشته و بی‌ حال بودند، با چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.”

مسمومیت ۱۶ دانش آموز و یک معلم در نیشابور

به گزارش انتخاب، رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور از مسمومیت شماری از دانش آموزان و تنی از معلمان طی روز جاری در این شهر خبر داد.
وی در این خصوص اظهار داشت: “صبح امروز ۱۶ دانش‌ آموز و یک معلم دیگر از دبیرستان‌ های «شهید مدنی» و «شهید امامیان» نیشابور با علائم مسمومیت به بیمارستان اعزام شدند.
به گفته وی، ۱۳ دانش آموز و یک معلم در دبیرستان دخترانه مدنی دچار مسمومیت شده اند و ۳ دانش آموز دیگر نیز در دبیرستان امامیان دچار رویداد مشابهی شده اند.

مسمومیت شماری از دانشجویان در مشهد

به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، شامگاه یکشنبه چهاردهم اسفندماه، شماری از دانشجویان خوابگاه دخترانه‌ دانشگاه فنی و حرفه‌ ای الزهرا در مشهد، دچار مسمومیت شدند.
در این گزارش آمده است؛ “در پی این رخداد، آمبولانس در محل حاضر شد و تعدادی از دانشجویان به بیمارستان منتقل شدند.”

مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در زاهدان

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز یکشنبه پانزدهم اسفندماه، شماری از دانش آموزان دختر در مدرسه اندیشه در زاهدان دچار مسمومیت شدند.

در این گزارش آمده است؛ علاوه بر مدرسه اندیشه، دانش آموزان دو مدرسه دخترانه دیگر نیز در زاهدان دچار مسمومیت شده اند.

لارستان؛ مسمومیت شماری از دانش آموزان

به گزارش فارس، امروز یکشنبه پانزدهم اسفندماه، رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در لارستان خبر داد.

محسن سلمانپور مدعی شد: “عمده دانش آموزان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و در حال حاضر تعداد کمی از دانش آموزان و تحت مراقبت هستند.”

مسمومیت گروهی از دانش آموزان در سلماس

به گزارش صدا و سیما، امروز یکشنبه پانزدهم اسفندماه، شماری از دانش آموزان در سلماس نیز به مسمومیت مبتلا شدند.

در این گزارش آمده است: “مسئولان اورژانس اعلام کردند حال دانش آموزان مساعد بوده و تعدادی از آنان هم بعد از اقدامات اولیه ترخیص شده اند.”

سریال مسمومیت دانش آموزان مدارس کشور از ماه های اخیر آغاز و کماکان نیز ادامه دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مسمومیت دانش آموزان در مدارس را “عمدی” عنوان کرد و معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در این خصوص گفت: “این اقدامات توسط برخی از افراد با هدف تعطیلی تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه صورت گرفته است.”

محمد تقی فاضل میبدی، استاد دانشگاه و حوزه “جریان های مذهبی” را مسئول مسمومیت های سریالی دانش آموزان در مدارس عنوان کرد و دادستان کل کشور هم گفته بود که احتمالا این اتفاقات “عمدی” است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید