خانه  > slide, اقلیت های دینی  >  تداوم بازداشت یاشار راستی، شهروند بهائی در شیراز

تداوم بازداشت یاشار راستی، شهروند بهائی در شیراز

خبرگزاری هرانا – یاشار راستی، شهروند بهائی ساکن شیراز، علیرغم گذشت ۲۸ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر موسوم به پلاک ۱۰۰ در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالا حقوق بشر در ایران، یاشار راستی، شهروند بهائی ساکن شیراز کماکان در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع در این خصوص با بیان اینکه آقای راستی از بیماری قلبی رنج میبرد به هرانا گفت: “در حالی که حدود یک ماه از بازداشت یاشار راستی می گذرد، او تنها چند تماس کوتاه و نامنظم با خانواده داشته است. از شرایط پرونده و وضعیت جسمی و روحی او اطلاعات دقیقی در دسترس نیست”.

یاشار راستی، متولد ۱۳۷۴، شهروند بهائی ساکن شیراز، در تاریخ ۱۴ دی ماه توسط نیروهای وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد.

 

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید