خانه  > slide, اندیشه و بیان, کودکان  >  اعتراضات سراسری؛ گزارشی از بازداشت و آزادی ۲ نوجوان در قوچان

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از بازداشت و آزادی ۲ نوجوان در قوچان

خبر گزاری هرانا – ثمین خان زاده و نسیم خان زاده دو خواهر نوجوان ساکن قوچان در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شدند. ثمین خان زاده پس از یک ماه و نسیم خان زاده پس از ساعاتی آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ثمین و نسیم خان زاده در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شدند.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: “ثمین ۱۷ ساله در تاریخ ۱ مهر بازداشت و پس از یک ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان قوچان آزاد شد. وی در طول دوران بازداشت با مشکلات عصبی مواجه شده و پس از آزادی قرص آرام بخش مصرف میکند. همچنین نسیم ۱۶ ساله چندی پیش طی تماس تلفنی به حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی احضار و ساعاتی را در بازداشت بسر برد”.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این دو نوجوان اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید