خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  دادگاه تجدیدنظر؛ سینا اکبری به ۵ سال حبس محکوم شد

دادگاه تجدیدنظر؛ سینا اکبری به ۵ سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت سینا اکبری، شهروند بازداشتی ساکن تهران را عینا تایید کرد. وی پیشتر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سینا اکبری به حبس محکوم شد.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، سینا اکبری را از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به منظور ارتکاب جرم و اخلال در امنیت داخلی/خارجی” به ۵ سال حبس محکوم کرد.

وی پیشتر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی محاکمه و به زندان محکوم شده بود.

سینا اکبری در تاریخ ۲ مهرماه امسال به همراه چهار شهروند دیگر در خیابان ستارخان تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. پرونده او در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی دهقان مورد بررسی قرار گرفت و پس از ۳۰ روز به دادگاه انقلاب ارسال شد.

به گفته یک منبع مطلع آقای اکبری در مراحل دادرسی از داشتن وکیل انتخابی محروم بوده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید