خانه  > اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ صدور کیفرخواست برای ۳۱ تن از شهروندان در دهلران

اعتراضات سراسری؛ صدور کیفرخواست برای ۳۱ تن از شهروندان در دهلران

خبرگزاری هرانا – رئیس دادگستری شهرستان دهلران از بازداشت ۵۷ تن از شهروندان توسط نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات سراسری در این شهر خبر داد و گفت برای ۳۱ تن از این افراد کیفرخواست صادر و در دادگاه به محکومیت هایی چون حبس تعزیری، حبس تعلیقی و جزای نقدی محکوم شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری مهر، برای ۳۱ تن از شهروندان بازداشتی در دهلران کیفرخواست صادر و علیه آنها احکام حبس و جزای نقدی صادر شده است.

رئیس دادگستری شهرستان دهلران اظهار داشت:‌ “برای تعداد ۳۱ نفر از متهمین کیفرخواست صادر و در دادگاه حکم مقتضی ازجمله حبس تعزیری، حبس تعلیقی و جزای نقدی صادر که از این تعداد یک فقره دادنامه صادره قطعی و برای اجرا به واحد اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب دهلران ارجاع و سایر پرونده‌ها برای رسیدگی به اعتراض محکومین به دادگاه تجدیدنظر استان ایلام ارسال گردیده‌ اند.”

رضا صلاح الدینی با بیان اینکه ۵۷ تن از شهروندان در ارتباط با اعتراضات سراسری اخیر در شهرستان دهلران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند، در ادامه تصریح کرد: “اقدامات لازم قضایی ازجمله صدور قرارهای تامین کیفری متناسب از جمله بازداشت موقت، قرار وثیقه و کفالت صادر و از این تعداد ۵۱ نفر با صدور قرارهای وثیقه و کفالت آزاد شده‌ اند.”

در این گزارش به هویت این شهروندان اشاره ای نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید