خانه  > اندیشه و بیان  >  بازداشت یک شهروند در کهگیلویه و بویراحمد تحت عنوان “لیدر اعتراضات”

بازداشت یک شهروند در کهگیلویه و بویراحمد تحت عنوان “لیدر اعتراضات”

خبرگزاری هرانا – روابط عمومی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، از شناسایی و بازداشت یک شهروند در این استان تحت عنوان “لیدر و محرک اصلی اعتراضات” خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک شهروند در رابطه با اعتراضات سراسری در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد.

هویت اختصاری وی “ع.پ” عنوان شده است.

روابط عمومی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص مدعی شد: “سازمان اطلاعات سپاه لیدر و یکی از محرکین اصلی اغتشاشات اخیر در این استان را دستگیر و تحویل مقامات قضایی داد. این فرد، عامل اصلی تخریب اموال عمومی و آتش زدن بانک‌ ها و میادین شهری بود که ضمن جذب و شبکه‌ سازی در میان آشوبگران، اقداماتی نظیر حمله به مراکز دولتی، امنیتی و انتظامی و تخریب اموال عمومی را پیاده‌ سازی می‌ کرد.”

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید