خانه  > اعدام  >  اجرای حکم اعدام ۳ زندانی در زندانهای زاهدان و دستگرد اصفهان

اجرای حکم اعدام ۳ زندانی در زندانهای زاهدان و دستگرد اصفهان

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه ۱۴ آذرماه، حکم ۲ زندانی مرد که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر شده بودند، در زندان زاهدان به اجرا درآمد. همچنین روز شنبه ۱۲ آذرماه، یک زندانی زن در زندان دستگرد اصفهان اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، امروز دوشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱، حکم اعدام دو زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان زاهدان به اجرا درآمد.

در این گزارش هویت این زندانیان “ناصر عمرزهی ۳۲ ساله، فرزند چراغ، متاهل، پدر ۲ فرزند و‌ علیرضا نارویی ۳۹ ساله، فرزند ولی محمد، متاهل، پدر ۳ فرزند، اهل زاهدان و هر دو ‌ساکن خاش” عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “این دو زندانی به همراه سه زندانی دیگر در سال ۹۱، در یک پرونده مشترک از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر توسط دادگاه انقلاب زاهدان به اعدام محکوم شده بودند که در هفته گذشته حکم اعدام دیگر زندانیان به اجرا در آمده بود.”

همچنین بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱، حکم یک زندانی زن که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان دستگرد اصفهان به اجرا در آمد.

هویت این زندانی “مولود ملازاده” عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “خانم ملازاده به اتهام قتل پدر شوهرش در سال ۹۶ بازداشت و به اعدام محکوم شد. او ظهر روز چهارشنبه از زندان دولت آباد اصفهان، جهت اجرای حکم به زندان دستگرد منتقل شد و بعدازظهر روز چهارشنبه تا شنبه صبح در سلول انفرادی زندان دستگرد بسر برده بود و در نهایت صبح روز شنبه حکمش اجرا شد.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان از سوی رسانه‌ های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ تا ۷ اکتبر ۲۰۲۲، حداقل ۵۲۸ نفر در نقاط مختلف ایران به شیوه حلق آویز اعدام شدند، که این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۹۸ درصد افزایش داشته است. صدور و اجرای حکم اعدام شهروندان در ایران، در حالی رخ می‌دهد که بسیاری از متهمان از دسترسی به یک روند عادلانه‌ دادرسی محروم‌اند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید