خانه  > اصناف  >  بازداشت کوتاه مدت دو تن از کسبه بازار تهران

بازداشت کوتاه مدت دو تن از کسبه بازار تهران

خبرگزاری هرانا – معاون نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، از بازداشت دو تن از کسبه بازار تهران توسط نیروهای امنیتی خبر داد. وی دلیل بازداشت این افراد را «تلاش برای ترغیب کسبه این بازار برای بستن واحدهای صنفی خود» در راستای اعتصابات سراسری عنوان کرد. به گفته او، این افراد با اخذ تعهد آزاد شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، دو تن از کسبه بازار امین حضور که مشغول فعالیت در محل کسب خود بودند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، ضمن اعلام این خبر، دلیل بازداشت این افراد را «تلاش برای ترغیب کسبه این بازار برای بستن واحدهای صنفی خود» در راستای اعتصابات سراسری عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، این افراد پس از بازداشت به دلیل نداشتن سابقه قبلی با اخذ تعهد آزاد شده اند.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید