خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  گزارشی از تداوم بازداشت محمد و حجت حیدری در قزوین

گزارشی از تداوم بازداشت محمد و حجت حیدری در قزوین

خبرگزاری هرانا – محمد و حجت حیدری، برادران جواد حیدری از جان باختگان اعتراضات سراسری در قزوین کماکان در زندان این شهر در بازداشت بسر میبرند. محمد حیدری نیز در اعتراض به این روند از روز چهارشنبه ۲ آذر دست به اعتصاب زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱، محمد و حجت حیدری کماکان در زندان قزوین در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع با بیان اینکه منزل این شهروندان طی روزهای اخیر چندین مرتبه مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفته و خانواده این شهروندان تحت فشار قرار دارند، به هرانا گفت: “محمد حیدری از روز چهارشنبه ۲ آذر دست به اعتصاب غذا زده. او از ناحیه معده با مشکل مواجه شده و در پی حال نامساعد جسمی به بهداری زندان منتقل شده. حجت نیز از تاریخ ۱ آذر دستگیر و کماکان در بازداشت است. تاکنون به وکیلشان اجازه دسترسی به پرونده ها داده نشده و این دو برادر از حق ملاقات با خانواده محروم هستند.”

به گفته این منبع مطلع، اتهام مطروحه علیه این شهروندان “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، تحریک کردم به جنگ و کشتار یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور، اهانت به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

محمد حیدری، روز چهارشنبه ۲۵ آبان، در حالی که جهت پیگیری پرونده خواهرش به شعبه ۵ بازپرسی دادسرای قزوین مراجعه کرده بود بازداشت شد.

جواد حیدری، برادر این شهروندان در جریان اعتراضات مردمی در این شهر در تاریخ ۳۱ شهریورماه بر اثر اصابت گلوله جان باخت.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید