خانه  > slide, اعدام  >  تایباد؛ صدور حکم دو بار اعدام در ملاعام برای یک متهم/ رهایی ۵۱ زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

تایباد؛ صدور حکم دو بار اعدام در ملاعام برای یک متهم/ رهایی ۵۱ زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – یک متهم به قتل در دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به دو بار اعدام در ملاعام محکوم شد. همچنین طی روزهای اخیر ۵۱ زندانی در استان های تهران، گیلان، کرمانشاه، خوزستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، خوزستان و قزوین با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. به علاوه رئیس کل دادگستری استان اردبیل از رهایی ۱۷ زندانی، رئیس دادگستری استان فارس از رهایی ۱۶ زندانی و رئیس توسعه حل اختلاف استان لرستان از رهایی ۱۱ زندانی محکوم به اعدام خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فرارو، یک متهم به قتل در دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، متهم در بهمن ماه ۹۸، مرتکب قتل دو زن در شهر تایباد شده بود و به همین دلیل دادگاه «مجتبی» را به دو بار اعدام در ملأعام محکوم کرد. همچنین دو متهم دیگر این پرونده زندان محکوم شدند.

رهایی ۲۷ زندانی از اعدام در تهران

به گزارش فرارو، یک زندانی در تهران از چوبه دار رهایی یافت.

بنابراین گزارش، یک زن در شهریور ماه امسال، در پی اختلافات خانوادگی مرتکب قتل همسر خود شده بود و در جلسه بازپرسی به قتل اعتراف کرد و با رضایت دو دختر مقتول از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش جوان آنلاین، ۱ زندانی در تهران از چوبه دار هایی یافت.

یک مرد (فرشاد) که در سال ۸۸ در پی یک نزاع و درگیری مرتکب قتل (احمد) شده و توسط مراجع قضایی و دیوان عالی کشور به اعدام محکوم شده بود. با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

به گزارش جوان آنلاین، ۷ زندانی محکوم به اعدام در استان تهران از اعدام رهایی یافتند.

براساس این گزارش،‌ ۷ زندانی که بعضی از آن‌ها از ۱۷ سال قبل به خاطر ارتکاب به قتل در زندان به سر می‌بردند با کمک خیرین، تعدادی از هنرمندان سرشناس سینما و صداوسیما و تلاش تیم صلح و سازش و واحد مددکاری زندان رجایی‌شهر برای همیشه آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

به گزارش صدا و سیما، ۱۸ زندانی در تهران از اعدام رهایی یافتند.

علی القاصی مهر در این خصوص گفت: “با اهتمام ویژه اعضای شورای حل اختلاف استان تهران، رضایت اولیای دم در ۱۸ پرونده منتهی به اعدام در چهار ماهه ابتدایی سال جاری اخذ شد و ۱۸ محکوم به اعدام به زندگی بازگشتند.”

رهایی یک زندانی از اعدام در گیلان

به گزارش رکنا، یک زندانی در گیلان به رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

احمد میرمحمدی، رئیس توسعه حل اختلاف استان گیلان گفت: یک زندانی که ۸ سال پیش به اعدام محکوم شده بود با همت شورای حل اختلاف استان و رضایت اولیای دم از چوبه اعدام رهایی یافت.

رهایی دو زندانی از اعدام در خوزستان

به گزارش ایرنا، معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان از رهایی دو زندانی از اعدام در این استان خبر داد.

علیرضا باوی، معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان با بیان اینکه هر دو نفر در پی اختلاف و درگیری بین دو طایفه مرتکب قتل شده بودند گفت: هر دو بازداشت و توسط دادگاه کیفری خوزستان به اعدام محکوم شده بودند که با همت شورای حل اختلاف استان و رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.

رهایی سه زندانی از اعدام در کرمانشاه

به گزارش رکنا، سه زندانی در کرمانشاه از اعدام رهایی یافتند.

بر اساس این گزارش، مردی سال ۹۰، در یک درگیری یکی از بستگان خود را به قتل رسانده بود که باتوجه به درخواست اولیای دم، وی محکوم به اعدام شد.

نهایتا با اولیای دم به شرط پرداخت دیه، این زندانی از چوبه دار رهایی یافت.

مردی دیگر سال ۹۷، در یکی از پادگان‌های استان کرمانشاه هم خدمتی خود را با گلوله به قتل رسانده بود. وی در اعترافات خود بیان کرد: “با مقتول هیچ اختلاف و درگیری نداشتم و گلوله اتفاقی به وی برخورد کرده است و از حادثه‌ای که رخ داده بشدت پشیمانم.”

با ارسال پرونده به دادگاه کیفری استان کرمانشاه، حکم اعدام این زندانی تایید شد. اما در نهایت با شرط پرداخت دیه و کسب رضایت اولیای دم وی از اعدام رهایی یافت.

همچنین منوچهرفتاحی در مورد رهایی یک زندانی دیگر اظهار داشت: “در سال ۱۳۹۳ نزاعی بین دوطایفه در شهرستان کرمانشاه بر اثر اختلاف خانوادگی رخ می دهد که در این حادثه یک نفر جان خود را از دست می دهد. این اختلاف منجر به تشکیل چندین پرونده در دادسرا و دادگاه این شهرستان شد که پس از طی مراحل قانونی، متهم محکوم به اعدام می شود که نهایتا با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.”

رهایی یک زندانی از اعدام در خوزستان

به گزارش رکنا، رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان از رهایی یک زندانی از اعدام در این استان خبر داد.

علیرضا باوی در این خصوص گفت: “۷ ماه پیش بین ۲ خانوار در یکی از محلات اهواز بر سر اختلافات گذشته درگیری رخ داد که یک نفر در این نزاع به قتل رسید.”

وی ادامه داد: ” با دستور مقام قضایی، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، بین این ۲ خانوار صلح و سازش ایجاد شد و پرونده بعد از ۷ ماه با مصالحه مختومه و رضایت اولیای دم کسب شد.”

رهایی ۱۴ زندانی از اعدام در هرمزگان

به گزارش تسنیم، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان هرمزگان از رهایی ۱۳ زندانی از اعدام در این استان خبر داد.

مظفر حمزه‌ئی در این خصوص گفت: “در شش ماهه نخست امسال، ۱۳ نفر از محکومین به اعدام، با رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافته اند.”

رهایی دو زندانی از اعدام در قزوین

به گزارش فارس، رییس کل دادگستری استان قزوین از رهایی دو زندانی از اعدام در این استان خبر داد.

علی شعبانی در اینباره گفت: این دو محکوم بخش محمدیه به جرم قتل عمد به اعدام محکوم شده و چندین سال در انتظار تایید و اجرای حکم اعدام در زندان مرکزی قزوین به سر می بردند.

وی افزود: “با تلاش های دادستانی، شورای حل اختلاف و معتمدین بخش محمدیه و با برگزاری جلسه مصالحه با اولیاء دم مقتولین، این دو خانواده اعلام رضایت کردند.”

رهایی ۱۷ زندانی از اعدام در اردبیل

به گزارش تسنیم، رئیس کل دادگستری استان اردبیل از رهایی ۱۷ زندانی از اعدام در این استان خبر داد.

حسین کثیرلو در این خصوص اظهار داشت: “۱۷ فقره پرونده قتل عمد با رضایت خانواده‌ ها منجر به صلح و سازش شود که این موضوع بسیار ارزشمندی است.”

رهایی ۱۶ زندانی از اعدام در فارس

به گزارش ایلنا، رئیس دادگستری استان فارس از رهایی ۱۶ زندانی محکوم به اعدام خبر داد.

کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: ۱۶ زندانی محکوم به اعدام در استان فارس با رضایت اولیای دم از چوبه دار رعایی یافتند.

رهایی ۱۱ زندانی از اعدام در لرستان

به گزارش صدا و سیما، در ۵ ماهه ابتدای امسال، ۱۱ زندانی محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافتند.

یاراله کاکولوند، رئیس توسعه حل اختلاف استان لرستان گفت: در ۵ ماهه امسال، با تلاش شورا‌های حل اختلاف و ستاد صبر استان، ۱۱ محکوم به اعدام رهایی یافته و به آغوش خانواده برگشتند

رهایی یک زندانی از اعدام در خراسان جنوبی

به گزارش رکنا، یک زندانی محکوم به اعدام در قائنات، پس از ۴ سال از چوبه دار نجات یافت.

وکیل زاده رئیس دادگستری شهرستان قائنات در رابطه با این پرونده گفت: زنی توسط همسرش ببه قتل رسیده بود. شوهر مقتول در بازجویی‌ها به قتل همسرش اعتراف کرد،به‌دنبال اعترافات متهم او در دادگاه محاکمه و با درخواست اولیای دم به اعدام محکوم شد. که پس از ۴سال با تلاش‌ دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان قائنات برای جلب رضایت اولیای دم آغاز شد و سرانجام آنها قاتل فرزندشان را با شرایط بخشیدند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید