خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ حسین ماهینی با دستور قضایی بازداشت شد

اعتراضات سراسری؛ حسین ماهینی با دستور قضایی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – حسین ماهینی، بازیکن سابق تیم ملی ایران در پی اعلام جرم علیه برخی از سلبریتی‌ ها به جهت آنچه که “تشویق به اغتشاش” نام برده می‌شود، امروز پنجشنبه ۷ مهر با دستور قضایی بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، امروز پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱، حسین ماهینی بازیکن سابق تیم ملی ایران بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، بازداشت آقای ماهینی در پی اعلام جرم علیه برخی از سلبریتی‌ ها به جهت آنچه که “تشویق به اغتشاش” نام برده می‌شود و با دستور قضایی صورت گرفته است.

حسین ماهینی، طی چند روز گذشته مطالبی را در جهت حمایت از مطالبات شهروندان در اعتراضات سراسری در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود.

اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱ به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز ۲۶ شهریورماه در پی جان باختن دختر ۲۲ ساله ای به نام مهسا (ژینا) امینی بر اثر عملکرد گشت پلیس امنیت اخلاقی در تهران آغاز شد و تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ در دست کم ۸۵ شهر و ۱۸ دانشگاه از ۲۹ استان کشور گسترش یافت. این اعتراضات که کماکان ادامه دارد تاکنون به بازداشت صدها نفر و کشته و زخمی شدن دهها معترض از جمله کودکان منجر شده است.
رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی با متهم کردن متهمان به اعمال خشونت اعترافات اجباری تعدادی از بازداشت شدگان را منتشر کردند. همینطور حکومت ایران اینترنت را در سطح کشور در بخش خانگی و تلفن های همراه مختل کرد.

برای اطلاع بیشتر به گزارش جمع بندی اولیه خبرگزاری هرانا از مجموع وقایع هفت روز نخست اعتراضات مراجعه نمایید.

جهت مطالعه آخرین وقایع پیرامون اعتراضات و بازداشت های صورت گرفته تا یازدهمین روز اعتراضات در ایران، به این لینک مراجعه نمایید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید