خانه  > اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۴ شهروند در شهرهای مختلف

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۴ شهروند در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر ۴ شهروند از جمله یک دانشجو در شهرهای دهگلان، تهران، ملکان و چابهار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز دوشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۱، مهدی جوانمردی در شهرستان دهگلان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

همچنین سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، اعلام کرد که داود رضوی، از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد روز سه شنبه ۵ مهرماه، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

همچنین بهنام منجمی، شهروند ساکن شهرستان ملکان روز  چهارشنبه ۶ مهرماه، در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

از سوی دیگر، کمپین فعالین بلوچ از بازداشت یک دانشجو در چابهار خبر داد.

بر اساس این گزارش، روز سه شنبه ۵ مهرماه، جلیل آرام، فرزند گل محمد، دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان و اهل کنارک توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “جلیل آرام به دلیل گذاشتن استوری فراخوان برای شرکت در تجمع اعتراضی نسبت به تجاوز به یک دختر ۱۵ ساله توسط فرمانده نیروی انتظامی چابهار در صفحه شخصی خود، پیش از شروع اعتراضات مردمی در چابهار بازداشت شده است.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، از اتهامات مطروحه و محل نگهداری این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱ به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز ۲۶ شهریورماه در پی جان باختن دختر ۲۲ ساله ای به نام مهسا (ژینا) امینی بر اثر عملکرد گشت پلیس امنیت اخلاقی در تهران آغاز شد و تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ در دست کم ۸۵ شهر و ۱۸ دانشگاه از ۲۹ استان کشور گسترش یافت. این اعتراضات که کماکان ادامه دارد تاکنون به بازداشت صدها نفر و کشته و زخمی شدن دهها معترض از جمله کودکان منجر شده است.
رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی با متهم کردن متهمان به اعمال خشونت اعترافات اجباری تعدادی از بازداشت شدگان را منتشر کردند. همینطور حکومت ایران اینترنت را در سطح کشور در بخش خانگی و تلفن های همراه مختل کرد.

برای اطلاع بیشتر به گزارش جمع بندی اولیه خبرگزاری هرانا از مجموع وقایع هفت روز نخست اعتراضات مراجعه نمایید.

جهت مطالعه آخرین واکنش ها و شرح وقایع پیرامون اعتراضات، به این لینک مراجعه نمایید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید