خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ سه شهروند معترض در بهبهان بازداشت شدند

اعتراضات سراسری؛ سه شهروند معترض در بهبهان بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر، ایمان پارسا، سلطان علی محسنی و پیام جیحونی شهروندان اهل بهبهان، در ارتباط با اعتراضات سراسری بازداشت شدند. گفته میشود که آقایان پارسا و جیحونی به قرنطینه زندان بهبهان و آقای محسنی به یکی از بازداشتگاه های امنیتی در این شهر منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای اخیر، در ارتباط با اعتراضات سراسری، سه شهروند در بهبهان بازداشت شدند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “ایمان پارسا، شهروند اهل بهبهان، روز یکشنبه ۳ مهرماه توسط نیروهای بسیج بازداشت و سپس به قرنطینه زندان بهبهان منتقل شد. سلطان علی محسنی، دیگر شهروند اهل بهبهان، شامگاه چهارشنبه ۳۰ شهریورماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به یکی از بازداشتگاه های امنیتی در این شهر منتقل شد. همچنین پیام جیحونی، از دیگر شهروندان معترض در این شهر، شامگاه پنجشنبه ۳۱ شهریورماه توسط ماموران اداره اطلاعات بهبهان بازداشت و سپس به قرنطینه زندان بهبهان انتقال داده شد.”

به گفته این منبع مطلع، احمد معتصبی که شامگاه چهارشنبه ۳۰ شهریور توسط نیروهای امنیتی در بهبهان بازداشت شده بود، به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شده است. همچنین الهام صالحی و مهشید بی باک نیز طی روزهای اخیر با تودیع قرار کفالت آزاد شدند.

روز گذشته هرانا از انتقال ساناز (صبا) رضوی فرد، از زندان سپیدار اهواز به بازداشتگاه اداره اطلاعات بهبهان خبر داده بود. وی روز پنجشنبه ۳۱ شهریورماه در جریان اعتراضات در بهبهان بازداشت شده بود.

خانم صالحی پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱ به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز ۲۶ شهریورماه در پی جان باختن دختر ۲۲ ساله ای به نام مهسا (ژینا) امینی بر اثر عملکرد گشت پلیس امنیت اخلاقی در تهران آغاز شد و تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ در دست کم ۸۵ شهر و ۱۸ دانشگاه از ۲۹ استان کشور گسترش یافت. این اعتراضات که کماکان ادامه دارد تاکنون به بازداشت صدها نفر و کشته و زخمی شدن دهها معترض از جمله کودکان منجر شده است.
رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی با متهم کردن متهمان به اعمال خشونت اعترافات اجباری تعدادی از بازداشت شدگان را منتشر کردند. همینطور حکومت ایران اینترنت را در سطح کشور در بخش خانگی و تلفن های همراه مختل کرد.

برای اطلاع بیشتر به گزارش جمع بندی اولیه خبرگزاری هرانا از مجموع وقایع هفت روز نخست اعتراضات مراجعه نمایید.

جهت مطالعه آخرین واکنش ها و شرح وقایع پیرامون اعتراضات، به این لینک مراجعه نمایید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید