خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ دو شهروند بازداشتی در گنبدکاووس با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند

اعتراضات سراسری؛ دو شهروند بازداشتی در گنبدکاووس با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند

خبرگزاری هرانا – پریسا رحیمی و هلیا رحیمی، شهروندان اهل گنبدکاووس که طی روز های اخیر در ارتباط با اعتراضات سراسری در این شهر بازداشت شده بودند، با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پریسا رحیمی و هلیا رحیمی شهروندان اهل گنبدکاووس آزاد شدند.

آزادی این شهروندان هر یک با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است. آنها پیشتر در ارتباط با اعتراضات سراسری در گنبد کاووس بازداشت شده بودند.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه پریسا و هلیا رحیمی اطلاعی حاصل نشده است.

اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱ به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز ۲۶ شهریورماه در پی جان باختن دختر ۲۲ ساله ای به نام مهسا (ژینا) امینی بر اثر عملکرد گشت پلیس امنیت اخلاقی در تهران آغاز شد و تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ در دست کم ۸۵ شهر و ۱۸ دانشگاه از ۲۹ استان کشور گسترش یافت. این اعتراضات که کماکان ادامه دارد تاکنون به بازداشت صدها نفر و کشته و زخمی شدن دهها معترض از جمله کودکان منجر شده است.
رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی با متهم کردن متهمان به اعمال خشونت اعترافات اجباری تعدادی از بازداشت شدگان را منتشر کردند. همینطور حکومت ایران اینترنت را در سطح کشور در بخش خانگی و تلفن های همراه مختل کرد.

برای اطلاع بیشتر به گزارش جمع بندی اولیه خبرگزاری هرانا از مجموع وقایع هفت روز نخست اعتراضات مراجعه نمایید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید