خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  در جریان اعتراضات سراسری؛ سجاد رمضان زاده به زندان اوین منتقل شد

در جریان اعتراضات سراسری؛ سجاد رمضان زاده به زندان اوین منتقل شد

خبرگزاری هرانا – سجاد رمضان زاده، شهروند بازداشتی طی یک تماس تلفنی با خانواده، از انتقال خود به زندان اوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سجاد رمضان زاده، شهروند بازداشتی به زندان اوین منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: «سجاد رمضان زاده که روز پنج شنبه ۳۱ شهریورماه، بازداشت شده بود طی یک تماس تلفنی با خانواده از انتقال خود به زندان اوین خبر داد. به گفته وی، او به همراه ۶۴ نفر دیگر به یکی از بندهای زندان اوین که برای بازداشتی ها خالی شده، منتقل شده است.»

اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱ به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز ۲۶ شهریورماه در پی جان باختن دختر ۲۲ ساله ای به نام مهسا (ژینا) امینی بر اثر عملکرد گشت پلیس امنیت اخلاقی در تهران آغاز شد و تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ در دست کم ۸۵ شهر و ۱۸ دانشگاه از ۲۹ استان کشور گسترش یافت. این اعتراضات که کماکان ادامه دارد تاکنون به بازداشت صدها نفر و کشته و زخمی شدن دهها معترض از جمله کودکان منجر شده است.

رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی با متهم کردن متهمان به اعمال خشونت اعترافات اجباری تعدادی از بازداشت شدگان را منتشر کردند. همینطور حکومت ایران اینترنت را در سطح کشور در بخش خانگی و تلفن های همراه مختل کرد.

برای اطلاع بیشتر به گزارش جمع بندی اولیه خبرگزاری هرانا از مجموع وقایع هفت روز نخست اعتراضات مراجعه نمایید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید