خانه  > slide, سایر گروهها  >  اعتراضات سراسری؛ سه شهروند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

اعتراضات سراسری؛ سه شهروند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر سه شهروند به اسامی امین همتی اهل ایلام، امیر طیاری اهل بندرعباس و پیام خدابنده اهل همدان، در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳۰ و ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، سه شهروند در شهرهای ایلام، بندرعباس و همدان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

هویت این شهروندان “امین همتی اهل ایلام، امیر طیاری اهل بندر عباس و پیام خدابنده اهل همدان”، توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در خصوص بازداشت آقای همتی در شهرستان ایلام به هرانا گفت: “امین همتی نوازنده سه تار بوده و در روز بازداشت به همراه وی، ۱۷ تن از دختران و پسران جوان ایلامی بازداشت شده اند که تاکنون از وضعیت آنها اطلاعی در دسترس نیست.”

همچنین پیام خدابنده روزنامه‌نگار اهل همدان روز چهارشنبه ۳۰ شهریور، با مراجعه نیروهای امنیتی به محل سکونت وی بازداشت شده است.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعاتی در دسترس نیست، با این حال به دنبال شروع اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱، در پی جان باختن مهسا (ژینا) امینی، موج بازداشت ها در شهرهای مختلف کشور رو به افزایش است.

اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱ به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز ۲۶ شهریورماه در پی جان باختن دختر ۲۲ ساله ای به نام مهسا (ژینا) امینی بر اثر عملکرد گشت پلیس امنیت اخلاقی در تهران آغاز شد و تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ در دست کم ۸۵ شهر و ۱۸ دانشگاه از ۲۹ استان کشور گسترش یافت. این اعتراضات که کماکان ادامه دارد تاکنون به بازداشت صدها نفر و کشته و زخمی شدن دهها معترض از جمله کودکان منجر شده است.
رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی با متهم کردن متهمان به اعمال خشونت اعترافات اجباری تعدادی از بازداشت شدگان را منتشر کردند. همینطور حکومت ایران اینترنت را در سطح کشور در بخش خانگی و تلفن های همراه مختل کرد.

برای اطلاع بیشتر به گزارش جمع بندی اولیه خبرگزاری هرانا از مجموع وقایع هفت روز نخست اعتراضات مراجعه نمایید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید