خانه  > slide, اقلیت های دینی  >  پیام ولی و سپهر ضیائی، شهروندان بهائی بازداشت شدند

پیام ولی و سپهر ضیائی، شهروندان بهائی بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – پیام ولی، شهروند بهائی ساکن کرج و سپهر ضیائی شهروند بهائی ساکن تهران، روز شنبه ۲ مهر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. ماموران ضمن تفتیش منزل آقای ولی، وی و پسرش ادیب ولی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱، پیام ولی و سپهر ضیائی شهروندان بهائی، در تهران و کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “روز گذشته ۸ نیروی وزارت اطلاعات به محل کار پیام ولی در کرج مراجعه و همراه با ضرب و شتم اقدام به بازداشت این شهروند بهائی کردند. سپس نیروهای امنیتی منزل وی را مورد تفتیش قرار دادند که در این میان ادیب، پسر آقای ولی نیز مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفت. ماموران شماری از وسایل شخصی از جمله تلفن همراه و لپتاپ ادیب ولی را ضبط کرده و با خود بردند.”

همزمان ۱۵ نیروی امنیتی ضمن مراجعه به منزل سپهر ضیائی شهروند بهائی ساکن تهران، اقدام به بازداشت وی کردند. ماموران ضمن تفتیش منزل، برخی از وسایل شخصی اعضای خانواده از جمله دستگاه های موبایل، لپتاپ و کامپیوتر، مدارک بانکی و شخصی و مقداری وجه نقد را ضبط کرده و با خود بردند.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و محل نگهداری این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید