خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  لیلا حسین زاده به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز منتقل شد

لیلا حسین زاده به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز منتقل شد

خبرگزاری هرانا – لیلا حسین زاده، فعال صنفی دانشجویی بازداشتی و زندانی سیاسی سابق، طی تماسی تلفنی با خانواده اش از انتقال خود به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز، موسوم به پلاک ۱۰۰ خبر داد. خانم حسین زاده روز شنبه ۲۹ مرداد، توسط نیروهای امنیتی در مقابل منزل شخصی اش همراه با ضرب و شتم بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

یه گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۱ شهریورماه ۱۴۰۱، لیلا حسین زاده، فعال صنفی دانشجویی بازداشتی و زندانی سیاسی سابق به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز، موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد.

خانم حسین زاده روز شنبه ۲۹ مرداد، توسط نیروهای امنیتی در مقابل منزل شخصی اش همراه با ضرب و شتم بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این زندانی سیاسی سابق مبتلا به یک بیماری خودایمنی است و اضطراب ناشی از بازداشت و عدم دسترسی به داروهای مورد نیاز میتواند منجر به تشدید بیماری او شود، امری موجب نگرانی خانواده و نزدیکان او شده است.

پیشتر امیر رئیسیان، وکیل مدافع لیلا حسین زاده، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود، به ابهامات موجود در خصوص دلایل بازداشت این شهروند پرداخت. وی اظهار داشت که پس از پیگیری این موضوع از طریق شعبه اجرای احکام دادسرای اوین، مسئولان دادسرا مدعی شده اند که بازداشت خانم حسین زاده “با دستور دادسرای شیراز” صورت گرفته و “اقدامات اخیر” این شهروند از دلایل دستگیری وی عنوان شده است.

آقای رئیسیان معتقد است که فارغ از صحت و سقم این ادعاها، فعالیت های مدنی موکلش که ساکن در شهر تهران است، ارتباطی به حوزه قضایی شیراز ندارد، کما اینکه دادگاه انقلاب شیراز پیشتر قرار بازداشت موکلش را به قرار وثیقه تبدیل کرده است.

رئیسیان همچنین عنوان کرد: “پیش از این پزشکی قانونی «عدم تحمل کیفر» لیلا حسین زاده را به صورت قطعی اعلام کرده بود، در سال گذشته نیز همین نظریه توسط پزشکی قانونی اعلام شد که بعد منتظر نظر کمیسیون بود. بازداشت خانم حسین زاده قانونی نبوده و اگر برای اجرای حکم بود چرا منزلشان تفتیش شده است؟”

روز شنبه ۲۹ مردادماه، هرانا طی گزارشی از بازداشت لیلا حسین زاده توسط نیروهای امنیتی در خیابان و مقابل منزل شخصی اش خبرداد. بازداشت این شهروند همراه با ضرب و شتم وی توسط ماموران صورت گرفته بود.

تاکنون از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه وی اطلاعی حاصل نشده است.

خانم حسین زاده پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود. آذرماه امسال این محکومیت توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. شرکت در مراسم تولد محمد شریفی مقدم، درویش گنابادی زندان مقایل دانشگاه صنعتی شریف و سر دادن سرود “خون ارغوان‌ها” از مصادیق اتهام این زندانی سیاسی سابق عنوان شده است.

وی روز شنبه ۱۸ دیماه ۱۴۰۰، طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده بود. احضار خانم حسین زاده در شرایطی صورت گرفته بود که وی به دلیل عدم تحمل کیفر از بابت پرونده پیشین خود از زندان آزاد شده بود.

لیلا حسین‌زاده از دانشجویان دانشگاه تهران که در زمینه مطالبات صنفی دانشجویان فعالیت دارد. او پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید