خانه  > اندیشه و بیان  >  هرانا؛ همسر محسن دگمه‌چی به سه سال حبس قطعی در تبعید محکوم شد

هرانا؛ همسر محسن دگمه‌چی به سه سال حبس قطعی در تبعید محکوم شد

خبرگزاری هرانا – دادگاه تجدید نظر استان تهران مریم النگی همسر محسن دگمه‌چی، زندانی سیاسی که در اثر بیماری فوت کرده بود را به سه سال حبس قطعی در تبعید محکوم کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم مریم النگی که به ۳ سال حبس در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محکوم شده بود، بتازگی عینا در شعبه ۳۶ تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر به تایید رسیده است.

طبق حکم صادره مریم النگی باید محکومیت خود را بصورت تبعید در زندان رجایی شهر کرج سپری نماید ولی بدلیل اینکه بند زنان زندان مذکور تعطیل شده است محل گذراندن حبس وی نامعلوم است.

مریم النگی همسر محسن دگمه‌چی از بازاریان سر‌شناس بازار تهران بود که در ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ بدلیل کمک مالی به خانواده زندانیان سیاسی بازداشت و به ۱۰ سال حبس محکوم شد نامبرده در حین تحمل حبس در زندان به سرطان پانکراس روده مبتلا شد که بدلیل کوتاهی مسئولین و تاخیر چند ماهه در اعزام وی به بیمارستان در تاریخ ۸ فروردین ۱۳۹۰ فوت کرد.

مریم النگی ابتدا در مهرماه ۱۳۸۸ بیش از یک ماه پس از بازداشت همسرش محسن دگمه‌چی در منزل مسکونیش بازداشت می‌شود. وی بیش از ۷۰ روز را در انفرادیهای بند ۲۰۹ و در زیر فشار روحی و بازجویی بسر می‌برد و در ‌‌نهایت با تامین قرار وثیقه از زندان آزاد می‌گردد.

پس از مرگ محسن دگمه‌چی به علت برگزاری مراسم ختم و انجام چندین مصاحبه، نامبرده در تاریخ ۲۰ فروردین ماه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار و اتهامات سابق محسن دگمه‌چی را به ایشان تفهیم و دادگاه این اتهامات را مبنای صدور حکم خود قرار داده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید