خانه  > زندانیان  >  هرانا؛ محاکمه مجدد جعفر گوشواره زندانی سیاسی محکوم به اعدام

هرانا؛ محاکمه مجدد جعفر گوشواره زندانی سیاسی محکوم به اعدام

خبرگزاری هرانا – جعفر گوشوراه زندانی سیاسی که به اتهام عضویت در حزب دموکرات کردستان ایران به اعدام محکوم شده است مجددا از چهار ماه پیش جهت بازپرسی و محاکمه از زندان ارومیه به زندان مهاباد منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی که به اتهام همکاری با حزب دموکرات در تاریخ ۷ دی ماه سال ۸۷ و در شهرستان مهاباد بازداشت شده است پس از محاکمه در شعبه یکم دادگاه انقلاب ارومیه بدون حضور وکیل مدافع شخصی به اعدام محکوم شد.

نامبرده از چهار ماه پیش جهت بازپرسی در خصوص قتل یک تن از پرسنل نیروی انتظامی مجددا از زندان ارومیه به زندان مهاباد منتقل شده است و علی رغم گذشت چهارماه به وضعیت پرونده وی رسیدگی نشده است.

یک منبع مطلع نزدیک به این زندانی در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام داشت این زندانی در حالی جهت بازپرسی قتل یک تن از پرسنل نیروی انتظامی به زندان مهاباد منتقل شده است که طی سالهای گذشته هفت تن دیگر نیز با همین اتهام (قتل سرباز نیروی انتظامی) در محل دیگری بازداشت و محاکمه شده‌اند و محاکمه جعفر گوشواره به اتهام قتل ایشان محلی از اعراب ندارد.

وی هم چنین در خصوص محاکمه این زندانی سیاسی در دادگاه انقلاب نیز یادآور شد جعفر گوشواره پس از محاکمه غیابی به اعدام محکوم شده است و هیچ‌گاه دادنامه‌ای به وی ارائه نشده است، حکم مذکور بدون ابلاغ کتبی از سوی دیوان عالی کشور مورد تائید قرار گرفته است.

گفتنی است وی پس بازداشت در ۷ دیماه سال ۸۷ توسط اداره اطلاعات مهاباد و تحمل ۴۷ روز انفرادی به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده و تحت شکنجه‌های مختلف جسمی از جمله، وصل کردن برق به صندلی فلزی جهت شوک الکتریکی،‌‌ رها کردن زندانی به مدت ۳۰ روز در انفرادی، بی‌خوابی دادن به زندانی از طریق چکاندن قطره‌های ممتد آب بروی سر، قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، بر اساس گزارش دستگاه قضایی در خصوص قتل یکی از پرسنل نیروی انتظامی هفت نفر از کردهای سلفی انور خضری، خسرو بشارت، قاسم آب بسه، داوود عبدالهی، به همراه دو تن دیگر در طی سالهای گذشته بازداشت و محاکمه شده‌اند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید