خانه  > اصناف, اندیشه و بیان  >  تشکل های صنفی معلمان در سقز و مریوان خواستار لغو حکم طاهر قادرزاده شدند

تشکل های صنفی معلمان در سقز و مریوان خواستار لغو حکم طاهر قادرزاده شدند

خبرگزاری هرانا – انجمن های صنفی معلمان کردستان در سقز و مریوان با صدور بیانیه هایی جداگانه خواستار لغو حکم صادره علیه آقای طاهرقادرزاده شدند. آقای طاهر قادرزاده عضو کانون صنفی معلمان شهر سقز به اتهام «تشویش اذهان عمومی و تلاش برای سازماندهی تجمع اعتراضی معلمان» بر اساس فراخوانهای سراسری کانون صنفی معلمان به ۳ ماه و یک روز حبس تعزیزی در دادگاه تجدیدنظر محکوم شد.

به گزارش هرانا، انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز) در خصوص حکم صادره علیه طاهر قادرزاده عضو انجمن صنفی فرهنگیان کردستان در قسمتی از بیانیه منتشره خود آورده است:

“بحران کنونی آموزش و پرورش یکی از هولناک‌ترین بحران‌های جامعه‌ی ماست. آشکار است که این بحران با تمام زوایای زندگی اجتماعی و فرهنگی ما پیوستگی ارگانیک دارد. روند رو به رشد خصوصی سازی مدارس، قانون متمایز کردن فرد موفق از ناموفق، نردبانی کردن و تقسیم بندی انسان‌ها از بالا به پایین روحیه‌ای تبعیض آمیز است که تا حد زیادی با فراهم سازی بستر آموزش یکسان و عادلانه برای تربیت فرزندان این مرز و بوم در تضاد آشکار است. برای کاستن از آسیب‌های اجتماعی چنین بستر آموزشی غیر عادلانه‌ای، معلمان دلسوز این دیار با از خود گذشتگی و ایثار در جهت اصلاح امور قدم در میدان گذاشته و خواهان اصلاح این وضعیت ناعادلانه شده‌اند. از آن جمله تلاش‌های مستمر و دلسوزانه‌ی معلمینی همچون آقای “طاهر قادرزاده” جهت کاستن از مشکلات موجود آموزش و پرورش به جای تقدیر شدن با پرونده‌سازی و صدور حکم قضایی برای ایشان روبرو شده است.

حکم ناعادلانه‌ی ۹۱ روز حبس (تعلیق به مدت ۳ سال) علیه طاهر قادرزاده عضو انجمن صنفی معلمان استان کردستان و از فعالین صنفی شهرستان سقز، به اتهام تلاش جهت برگزاری تجمعات صنفی که یکی از بدیهی ترین و ابتدایی ترین حقوق به رسمیت شناخته شده ی معلمان در بسیاری از نقاط دنیا می باشد صادر گردید.”

این بیانیه با درخواست الغای حکم صادره علیه آقای طاهر قادر زاده به پایان می رسد.

همزمان با این بیانیه انجمن صنفی معلمان کردستان(مریوان) نیز به صدور بیانیه ای مشابه مبادرت کرد.

این تشکل صنفی با انتقاد از حکم صادره برای آقایان طاهر قادرزاده و همینطور محسن عمرانی (معلم و فعال صنفی زندانی در بوشهر) خواستار بازنگری در این رویه شد.

انجمن صنفی معلمان کردستان(مریوان) در بیانیه خود اشاره کرد “انجمن صنفی معلمان استان کردستان-مریوان ضمن تاکید بر حق ایجاد تشکل های صنفی مستقل معلمان و رفع موانع برگزاری مجمع های عمومی تشکل های صنفی معلمان در مناطق مختلف کشور از جمله کردستان خواستار لغو حکم صادره علیه آقای طاهرقادرزاده و دیگر فعالان صنفی می باشد و بر حق اعتراض جامعه ی صنفی درجهت توقف صدور چنین احکامی مصر است.”

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید