خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  نامه ۸ زندانی سنی مذهب در زندان وکیل آباد مشهد به مقامات سازمان ملل

نامه ۸ زندانی سنی مذهب در زندان وکیل آباد مشهد به مقامات سازمان ملل

خبرگزاری هرانا – هشت تن از زندانیان سنی مذهب محبوس در زندان وکیل آباد مشهد با انتشار نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، نسبت به احکام صادره و حقوق تضعییغ شده خود اعتراض کردند و نوشتند که “وقتی ما برای احکام ظالمانه اعدام شکواییه نوشتیم اگر اقدامی قاطعانه از طرف جوامع سازمان مللی انجام میشد امروز شاهد این نبودیم که خانواده های دیگری داغدار شوند.”

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هشت تن از زندانیان سنی مذهب محبوس در زندان وکیل آباد مشهد با انتشار نامه ای خطاب به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل و جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران نوشتند.

آنها در بخشی از این نامه ضمن تاکید چند باره و رد اتهامات مطروحه علیه خود نوشته اند: “ما از تمامی این اتهامات ساختگی توسط ذهن بیمار وزارت اطلاعات و فیلم های ساختگی توسط آنها و صدا و سیمای فاسد حکومتی که حکم بازجو را دارند و افراد را مجبور به اعتراف میکنند، بری میباشیم. اینجانبان به عرض شما بزرگواران میرسانیم که وقتی ما برای احکام ظالمانه اعدام و ۱۵سال شکواییه نوشتیم اگر اقدامی قاطعانه از طرف جوامع سازمان مللی انجام میشد امروز شاهد این نبودیم که خانواده های دیگری داغدار و یا انسان های بیگناه دیگری در زندانهای جمهوری اسلامی محبوس شوند و خانوادهای بی شماری در پریشانی بسر برند.”

متن این نامه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است، در پی می آید:

“بسم الله القاصم الجبارین

سلام علیکم؛ باعرض ادب واحترام خدمت دبیر کل سازمان ملل جناب آقای آنتونیو گوترش و جناب اقای جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل و تمامی مدافعین حقوق بشری و مسئولین رسیدگی به پروندهای سیاسی

اینجانبان زندانیان سیاسی-عقیدتی زندان وکیل آباد مشهد بند ۶/۱ با اتهاماتی کذب از قبیل اقدام علیه امنیت ملی و یا القابی از قبیل تروریست (که برای مخالفانشان به کار میبرند) که به مدت ۶ الی ۸ سال این اتهامات را با ارائه ادله در دادگاه های نظام رد کردیم و تمامی اتهامات را دیکته شده و آنها را تحت شکنجه و تهدید خانواده توسط وزارت اطلاعات خواندیم؛ و اینکه بارها بافرستادن شکواییه به دادگاه های عالی حقوق بشری و سازمان های بین المللی خواستار اقدامی در جهت اثبات بیگناهیمان شدیم.

اینجانبان اذعان میداریم این اتهامات بی اساس فقط در شأن خود مسئولین ظالم حکومت میباشد و این حکومت شئون اسلامی و انسانی را زیر پا گذاشته است و کوچکترین عمل عدالت محوری از جانبشان مشهود نمیباشد. ما از تمامی این اتهامات ساختگی توسط ذهن بیمار وزارت اطلاعات و فیلم های ساختگی توسط آنها و صدا و سیمای فاسد حکومتی که حکم بازجو را دارند و افراد را مجبور به اعتراف میکنند، بری میباشیم.

اینجانبان به عرض شما بزرگواران میرسانیم که وقتی ما برای احکام ظالمانه اعدام و ۱۵سال شکواییه نوشتیم اگر اقدامی قاطعانه از طرف جوامع سازمان مللی انجام میشد امروز شاهد این نبودیم که خانواده های دیگری داغدار و یا انسان های بیگناه دیگری در زندانهای جمهوری اسلامی محبوس شوند و خانوادهای بی شماری در پریشانی بسر برند.

در این عصری که تسامح و مصالحه و برابری بر روابط همه جوامع جهانی حکم فرماست و تمام بلندپایگان حکومتی درجهان رای بر ظالمانه بودن این احکام می دهند و خواستار آزادی بی قید و شرط افراد آزادیخواه هستند، دولتمردان این حکومت بر اجرای احکام غیرانسانی خود اصرار می ورزند.

ما زندانیان سیاسی-عقیدتی زندان وکیل اباد مشهد بند ۶/۱ از دبیر کل سازمان ملل جناب آقای آنتونیو گوترش وجناب آقای جاوید رحمان و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و تمام کسانی که میتوانند در روند ابطال این احکام واهی و ظالمانه و احقاق حقوق ضایع شده اینجانبان که توسط این حکومت متجاوز چپاول شده است اقدامی به عمل اورند، تقاضا داریم نهایت لطف وکرامت انسانی را در حق زندانیان به اجرا در آورید.

با تجدید ادب و احترام

عیسی عید محمدی، فرهاد شاکری، حبیب پیرمحمدی، عبدالباسط اورسن، عبدالحکیم عظیم گرگیچ، محمد رضا شیخ احمدی، عبدالحسین مزرعه، عبدالرحمن گرگیچ / زندان وکیل آباد مشهد”

در خصوص نویسندگان این نامه گفتنی است، عیسی عیدمحمدی، فرهاد شاکری، عیدالحکیم عظیم گرگیج، عبدالرحمان گرگیج، عبدالباسط اورسن، محمدرضا شیخ احمدی و مرتضی فکوری به همراه حمید راست بالا، کبیر سعادت جهانی و محمدعلی آرایش در سال ۱۳۹۴ توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به مدت ۱۰ الی ۱۲ ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد نگهداری شدند. آنان از حدود ۴ سال پیش در زندان وکیل آباد مشهد در بازداشت بسر می‌برند. نهایتا توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی محمود داوود آبادی در سال ۹۸ حمید راست بالا، فرهاد شاکری، کبیر سعادت جهانی، محمدعلی آرایش، عیسی عیدمحمدی، حکیم عظیم گرگیج و عبدالرحمن گرگیج از بابت اتهامات “بغی از طریق عضویت در گروه سلفی حزب ‌الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل‌ سنت ایران” به اعدام و محمدرضا شیخ احمدی، عبدالباسط اورسن و مرتضی فکوری به اتهام “بغی از طریق عضویت در گروه تکفیری و سلفی داعش” هر کدام به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند. گفتنی است در تاریخ ۱۱ دیماه ۹۹ احکام اعدام حمید راست بالا، کبیر سعادت جهانی و محمدعلی آرایش زندانیان سنی مذهب و هم پرونده شماری از این افراد در زندان وکیل آباد مشهد اجرا شد. اجرای ناگهانی حکم اعدام این افراد در شرایطی صورت گرفته بود که خانواده آنان از ملاقات آخر محروم بوده‌اند.

حبیب پیرمحمدی نیز در تاریخ ۲۶ اسفند ۹۶ توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت و به سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد منتقل شد. وی پس از ۱۰۳ روز بازجویی، در تاریخ ۱۰ تیر ۹۷ از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

آقای پیرمحمدی نهایتا در تاریخ ۵ اسفند ۹۷ توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی هادی منصوری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی” به ۵ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “عضویت در یکی از گروه های فضای مجازی” به یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “بغی” به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد، یعنی ۱۵ سال از بابت اتهام “بغی” در خصوص وی قابل اجراست.

حبیب پیرمحمدی، فرزند عیدمحمد، متاهل و متولد ۱۳۶۹ است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید