خانه  > کارگران  >  معوقات مزدی کارگران در دو واحد صنفی

معوقات مزدی کارگران در دو واحد صنفی

خبرگزاری هرانا – کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب شهرستان رودبار و نیروهای خدماتی شرکت پاکبان زاریس زاهدان از عدم دریافت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، حدود ۴۰ کارگر شبکه آبرسانی و انشعابات آب و فاضلاب رودبار که زیر نظر پیمانکار تامین نیرو با عناوین شغلی مختلف مشغول به کار هستند، به دلیل آنچه از سوی کارفرما «کمبود منابع مالی» عنوان می‌شود؛ هفت ماه مزد معوقه طلبکارند.

یکی از این کارگران با بیان اینکه از مهر ماه سال گذشته، پرداخت حقوق کارگران به تاخیر افتاده، گفت: در حالی مطالباتمان با تاخیر دریافت می‌کنیم که نه پیمانکار و نه آبفای رودبار و گیلان، هیچکدام مسئولیت پرداخت طلب مزدی تسویه نشده را برعهده نمی‌گیرند. ما کارگران با روزی ۱۲ ساعت کار شبانه‌ روزی و سخت از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان اداره آبفای رودبار به مشکلات‌مان که در نتیجه حضور پیمانکاران مختلف ایجاد می‌شود، اعتنایی نمی‌کنند.

این کارگر با اشاره به میانگین ۱۵تا ۲۰ سال سابقه کاری خود همکارانش در آبفای رودبار گفت: تجربه سال‌ها حضور پیمانکاران در این مجموعه نشان داده که مدیران پیمانکاری نه تنها تاثیری بر فرآیند کار این اداره ندارند بلکه در عمل به عاملی برای تهدید امنیت شغلی کارگران تبدیل شده‌اند.

او درباره سایر مطالبات خود و همکارانش گفت: علاوه بر دستمزد حداقلی که با تاخیر هفت تا هشت ماهه دریافت می‌کنیم، فاقد بیمه تکمیلی هستیم. در عین حال آبفای رودبار از پرداخت برخی مزایای عرفی و مناسبتی و همچنین حق لباس و اضافه کاری به کارگران خوداری می‌کند. همچنین، خواستار عقد قرارداد مستقیم با شرکت آب و فاضلاب هستیم.

معوقات کارگران شرکت پاکبان زاریس

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، نیروهای خدماتی شرکت پاکبان زاریس زاهدان سه ماه معوقات مزدی دارند.

بر اساس این گزارش، این شرکت که تحت نظر شهرداری زاهدان است، سه ماه از حقوق نیروهای خود را پرداخت نکرده و حقوق بهمن ماه سال گذشته آنها نیز با یک میلیون تومان کسری واریز شده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید