خانه  > کودکان  >  برخلاف پیمان نامه حقوق کودک؛ ۱۰ هزار دانش آموز در قزوین در دوره مهارت تیراندازی شرکت کردند

برخلاف پیمان نامه حقوق کودک؛ ۱۰ هزار دانش آموز در قزوین در دوره مهارت تیراندازی شرکت کردند

خبرگزاری هرانا – برخلاف تعهدات بین المللی ایران تحت عنوان الحاق به پیمان نامه حقوق کودک و بخش عدم به کارگیری کودکان در امور نظامی، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قزوین از اعزام ده هزار دانش آموز قزوینی به میدان تیر برای تیراندازی و آموزش به کارگیری سلاح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قزوین اظهار کرد که ده هزار دانش آموز قزوینی به میدان تیر برای تیراندازی و آموزش به کارگیری سلاح اعزام شدند.

ابراهیم رسولی فر در این خصوص گفت: ده هزار دانش آموزی قزوینی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در راستای آموزش‌ های آمادگی دفاعی به میدان تیر برای تیراندازی و آموزش به کارگیری سلاح اعزام شده و به یادگیری این مهارت پرداختند.

وی در ادامه با اشاره به آماده سازی میدان تیر شبیه سازی شده ویژه دختران دانش آموز اظهار کرد: بیش از چهار هزار دانش آموز مدارس دخترانه با حضور در این سالن و تحت آموزش مربیان تخصصی، به صورت شبیه سازی با سلاح کلاشینکف تیراندازی خواهند کرد.

به گفته وی، برگزاری این دوره ها تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم، دهم و دوازدهم دختر و پسر که درس آمادگی دفاعی دارند را شامل میشود.

بر اساس پیمان نامه حقوق کودک، یک کودک، فرد زیر سن ۱۸ سال تعریف می شود. ایران از سال ۱۳۷۳ به این پیمان پیوسته است. بنابر این تعهدنامه، استفاده از کودکان و نوجوانان در نظامی‌گری ممنوع است، با این حال همچون بخش های کار کودکان، مجازات و اعدام و ازدواج قانونی کودکان، این قسمت از تعهدات نیز از سوی دولت ایران با آموزش نظامی و به کار گیری افراد زیر سن ۱۸ سال، نادیده گرفته می‌ شود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید