خانه  > سایر گروهها  >  بانه؛ یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی زخمی شد

بانه؛ یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی زخمی شد

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه بیست و چهارم دی ماه، یک کولبر در پی تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در مناطق مرزی بانه زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کولبرنیوز، روز یکشنبه بیست و چهارم دی ۱۴۰۲، تیراندازی نیروهای نظامی در منطقه مرزی “هه‌نگه‌ژال” بانه به زخمی شدن یک کولبر انجامید.

هویت این کولبر، (نام کوچک نامشخص) مرادی، بیست و هشت ساله اهل سقز گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، این کولبر توسط نیروهای نظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و از ناحیه پا زخمی شده است.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۳؛ به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

به غیر خسارت های مادی، قتل حیوانات بارکش و حوادث روی داده از جمله سرمازدگی و بهمن، در این گزارش قتل ۲۰ کولبر (باربر مرزی) و زخمی شدن ۲۲۸ تن آنان توسط نیروهای مرزبانی و انتظامی ثبت شده است.

لازم به ذکر است که ۹ کولبر دیگر نیز به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی مانند سرمازدگی و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شدند که از این تعداد ۳ کولبر زخمی شدند و ۶ کولبر جان باختند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید