خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدولی حیدربیگی برگزار شد

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدولی حیدربیگی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه هفدهم دی ماه، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدولی حیدربیگی، از مجروحان جنگ ایران و عراق، در شعبه یکم دادگاه کیفری یک شهرستان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدولی حیدربیگی برگزار شد.

در جریان این جلسه که امروز یکشنبه هفدهم دی ماه در شعبه یکم دادگاه کیفری یک شهرستان زنجان به ریاست قاضی قاسم کرمی و با حضور علی مسگری، وکیل مدافع آقای حیدربیگی برگزار شده است، وی از بابت اتهامات “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و توهین به رهبری” به دفاع از خود پرداخته است.

مورخ بیست و سوم آبان ماه امسال، اولین جلسه دادرسی به اتهامات آقای حیدربیگی در شعبه قضایی مذکور برگزار شده بود.

در مهرماه سال جاری، آقای حیدربیگی در خصوص بخش دیگری از پرونده خود از بابت اتهاماتی از جمله همکاری با دولت متخاصم، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، توهین به رهبری، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و عضویت در گروه های مخالف نظام توسط دادگاه کیفری دو شهرستان ابهر به سیزده سال حبس محکوم شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدولی حیدربیگی، از بابت این بخش از پرونده در تاریخ چهارم مهرماه سال جاری در شعبه قضایی مذکور برگزار شده بود.

محمدولی حیدربیگی، مجروح بالای ۷۰ درصد جنگ ایران و عراق در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۱ بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه زنجان منتقل شد. وی نهایتا در بیست و سوم آذرماه همان سال، با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان صفرآباد زنجان آزاد شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید