خانه  > سایر گروهها  >  اتهام جاسوسی؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۵ تن در ارومیه برگزار شد

اتهام جاسوسی؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۵ تن در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه ۲۲ آذر، جلسه دادگاه ۵ تن که پیشتر به اتهام جاسوسی بازداشت شده بودند، در ارومیه برگزار شد. اوایل آبان قوه قضاییه بدون ذکر جزییات از بازداشت ۱۰ فرد به اتهام جاسوسی در استان آذربایجان غربی خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، امروز سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از برگزاری اولین جلسه محاکمه متهمین “پرونده جاسوسی اسرائیل” در ارومیه خبر داد.

ناصر عتباتی گفت: “با تحقیقاتی که در مرحله دادسرا از این افراد صورت پذیرفت ارتباط و جاسوسی ۱۰ نفر از متهمین اصلی این پرونده به نفع اسرائیل محرز و با صدور کیفرخواست امروز محاکمه ۵ نفر از این افراد انجام شد و دادگاه مابقی متهمان در روزهای آتی تشکیل خواهد شد.”

بر اساس این گزارش، این جلسه دادگاه با حضور قضات، متهمین و وکلای تسخیری آنان برگزار شده است.

اوایل آبان ماه امسال قوه قضاییه بدون ذکر جزییات از بازداشت ۱۰ فرد به اتهام جاسوسی در استان آذربایجان غربی خبر داده بود که

قوه قضاییه ضمن اشاره به صدور کیفرخواست برای این افراد در دادگاه عمومی و انقلاب ارومیه، اتهام ۴ تن از آنان را “افساد فی الارض” عنوان کرد.

این افراد متهم هستند که در استان‌های آذربایجان غربی، تهران و هرمزگان فعالیت کردند.

هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی خود طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزئیات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید