خانه  > کودکان  >  سوزاندن دست و پای یک کودک و حبس وی در حمام تاریک یک مرکز نگهداری از کودکان

سوزاندن دست و پای یک کودک و حبس وی در حمام تاریک یک مرکز نگهداری از کودکان

خبرگزاری هرانا – دست و پای یک کودک هفت تا هشت ساله در موسسه “زنجیره مهر ماندگار” که یک مرکز نگهداری از کودکان بی‌ سرپرست در تهران است، بدلیل شب ادراری این کودک توسط مسئولان مرکز مورد اشاره با اتو سوزانده شد. این کودک سپس به مدت یک هفته بدون تغذیه مناسب در یک حمام تاریک زندانی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد، یک کودک در یک مرکز نگهداری کودکان بی‌ سرپرست در تهران مورد آزار جسمی و روانی قرار گرفت.

به نوشته این روزنامه، این کودک آزاری در موسسه “زنجیره مهر ماندگار” در تهرانپارس رخ داده است.

گفته می شود که در این مرکز، ۲۴ کودک زندگی میکنند؛ ۱۲ کودک با سن پایین تر در طبقه اول و ۱۲ نفر دیگر هم در طبقه بالا هستند.

 روایت ها حاکی از آن است که تمام این کودکان در این مرکز تنبیهات مختلفی اعم از محرومیت غذایی تا برخورد شدید فیزیکی را تجربه کرده اند.

یکی از مربیان پیشین این موسسه در تشریح یکی از کودک آزاری که در این مرکز رخ داده، گفت: “دست و پای یک کودک هفت الی هشت ساله به دلیل شب ادراری توسط رئیس و یکی از مربیان این مرکز با اتو سوزانده شد. آنها سپس کودک را به مدت یک هفته در حمامی تاریک واقع در یک ساختمان قدیمی که پر از سوسک است نگهداری کردند. آنها این کودک را با وعده غذایی محدود (یک چهارم نان خشک و آب) زندانی کردند.”

به گفته وی، پس از آزارهای صورت گرفته، علیرغم شواهد موجود از جراحات وارده بر این کودک، وی به مراکز درمانی نیز منتقل نشده است.

این مربی پیشین مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست مذکور روایت کرد: “تمامی کودکانی که در این مرکز زندگی میکنند از مسئول فنی این موسسه ترس دارند و وقتی علت را از این مسئول جویا شدم، وی اظهار داشت که من همان ابتدا چنان زهر چشمی از این بچه‌ ها گرفتم که دیگر همیشه از من حساب می‌ بردند. در همان ابتدا یکی از بچه‌ ها را چنان ترساندم و گفتم زبانت را می‌ برم و چنان به دهنش پشت سر هم زدم که دهانش خونی شد و حالا این بچه‌ ها تا سر حد مرگ از من می‌ ترسند.”

او شدت آزار های جسمی و روانی اعمال شده بر کودکان قربانی این موسسه را در حدی دانست که که به گفته او برخی از این کودکان در نتیجه ناملایمتی های مذکور، تجربه اقدام به خودکشی را داشته اند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع دیگر آمده است که حداقل طی یکسال و نیم اخیر هیچ روانشناسی در “موسسه خیریه و نیکوکاری زنجیره مهر ماندگار” مستقر نبوده است.

حامد حقی، مدیرعامل و عضو هیات موسس موسسه خیریه و نیکوکاری زنجیره مهر ماندگار ضمن تکذیب کودک آزاری در این مرکز مدعی شد: “ما یک نفر را اخراج کردیم به خاطر اینکه بچه‌ ها را کتک زده بود و از او به دلیل کودک‌ آزاری شکایت هم کردیم. ما اصلا اجازه هیچ‌ ونه برخوردی با بچه‌ ها را نمی‌دهیم.

او همچنین مدعی شد: “اگر کسی تخلفی کند مثل همین مورد او را اخراج می‌ کنیم. مسئول فنی هم قرار است که تغییر کند و زمان خواستیم چون در لحظه نمی‌ شود این اتفاق رخ دهد، او همه کاره است و وقتی تغییر کند مربی و بقیه موارد هم عملا تغییر رفتار می‌دهند و تغییر ایجاد می‌شود.”

سید محمدجواد حسینی، مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در رابطه با برخورد با پرونده این موسسه گفت: “این موسسه به دلیل اینکه سابقه تخلف نداشته اخطار اول را گرفته است.”

وی افزود: “پروانه فعالیت مسئول فنی لغو شده و تولیت نگهداری بچه ها از این موسسه گرفته شد و همکاران دولتی در آن مرکز مستقر شدند تا بچه‌ ها در آن موسسه بمانند، اما تمام مسئولان آن موسسه خلع ید شدند تا فصل امتحانات رفع و در شرایط مناسب تصمیم ثانویه گرفته شود. این موسسه خلع ید شده و پرسنل هم غالب‌ شان تغییر کرده و مربیان بخش دولتی مستقر شده‌ اند.”

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید